۶۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی و مدیریت بار از طریق نصب کنتورهای هوشمند

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی، حامد احمدی در ارتباط با آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه نصب کنتورهای هوشمند در کشور گفت: در مجموع تا کنون ۳ میلیون و ۸۲۸ هزار و ۱۹۲ کنتور هوشمند در کشور نصب شده است که از این تعداد ۸۵ درصد معادل ۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۴۲ کنتور هوشمند در دولت سیزدهم نصب شده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت بالای کنتورهای هوشمند در کنترل و مدیریت میزان مصرف برق مشترکان بخش‌های مختلف افزود: از مجموع کنتورهای هوشمند منصوبه کشور ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۱ کنتور مربوط به دستگاه‌های تکفاز و ۱ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۴۴۱ کنتور هوشمند نیز مربوط به دستگاه‌های سه فاز است.

مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در ادامه به نصب ۱۵۶ هزار و ۱۰۵ کنتور هوشمند در دو ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: از بین کنتورهای هوشمندی که در سال جاری نصب شده است ۶۶۸۳ دستگاه مربوط به بخش صنعتی، ۷۹۷۷ دستگاه مربوط به بخش کشاورزی، ۹۵ هزار و ۸۷۹ مورد مربوط به بخش خانگی و ۳۴ هزار و ۳۶۰ مورد مربوط به بخش تجاری است.

احمدی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد چاه‌های کشاورزی و ۹۳ درصد مشترکان بزرگ و پرمصرف سایر بخش‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند و بر این اساس میزان مصرف آن‌ها از راه دور قابل کنترل و مدیریت است.

وی در پایان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از محل نصب این تعداد کنتور هوشمند بیش از ۶۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی و جابجایی بار در سال جاری حاصل شود، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرر است تا پایان امسال تعداد کنتورهای هوشمند برق کل کشور به عدد بیش از ۵ میلیون برسد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.