قطعی برق ۱۰ اداره پرمصرف در پایتخت/ واردات بنزین در قالب تهاتر

به گزارش سرویس‌خبری مهر، افزایش ۸ درصدی مصرف برق، تأکید بر تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه مرزی ساری سو، قطعی برق ۱۰ اداره پر مصرف در پایتخت و واردات بنزین در قالب سوآپ و تهاتر از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.

دریافت بخشی از حقابه هیرمند با اجرای طرح‌های آبی سیستان و بلوچستان

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب گفت: اجرای طرح‌های وزارت نیرو برای تأمین آب، منطقه سیستان را از نظر آسیب‌پذیری در برابر تنش آبی مصون کرد، همچنین فضای مذاکرات آبی با کشور همسایه منطقی‌تر و دوستانه تر شد.

کاهش ٤٥٤ مگاواتی مصرف برق در نخستین روز تغییر ساعات کاری

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با اشاره به قوانینی که اجازه تعیین قیمت برق را به صورت پلکانی-افزایشی برای مشترکان پرمصرف می‌دهد، گفت: ساده‌ترین راهکار غلبه بر ناترازی انرژی، بکارگیری روش‌های صحیح مصرف انرژی است.

سخنگوی صنعت برق آثار تغییر ساعات کار ادارات را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در روز نخست تغییر ساعت کار ادارات ٤٥٤ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق را شاهد بودیم.

تولید گازوئیل و کربن سیاه از فاضلاب برای نخستین بار در ایران

عباسعلی مصرزاده مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از تولید گازوئیل و کربن سیاه حاصل از لجن آبگیری شده در فرآیند تصفیه فاضلاب تصفیه‌خانه‌های پایتخت برای نخستین بار در ایران خبر داد.

مدیر عامل شرکت فاضلاب با بیان اینکه کربن سیاه به عنوان ماده اولیه صنایع به‌ویژه صنعت لاستیک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: تولید این محصول در فرآیند تصفیه فاضلاب می‌تواند افزون‌بر ایجاد درآمد و ارزش افزوده از محصولی که تاکنون مخل محیط زیست بوده است، از آلودگی محیط زیست نیز پیشگیری کند.

تأکید بر تداوم رعایت حقابه ایران در رودخانه مرزی ساری سو

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور با بیان این موضوع که نیمی از مساحت دنیا معادل بیش از ۱۵۰ کشور در حوضه‌های آبریز مشترک قرار گرفته است، اظهار داشت: ایران نیز با کشورهای همسایه دارای آب‌های مشترک است که در همین راستا معاهدات متعددی با این کشورها در خصوص نحوه بهره‌برداری و پروتکل‌های نظارتی منعقد کرده و بر اساس مفاد این معاهدات، هماهنگی‌های فنی لازم به عمل می‌آید.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه پروتکل استفاده از آب‌های «ساری‌سو» و «قره‌سو» از سال ۱۹۵۵ میلادی بین ایران و ترکیه مبادله شده است، بیان داشت: بر همین مبنا یک هیئت فنی از ایران و ترکیه به همراه مرزبانی طرفین، از رودخانه «ساری‌سو» بازدید به عمل آورد و در نقاط تعیین شده در پروتکل، اندازه‌گیری‌های لازم صورت گرفت.

مشعل‌های ۵ میدان نفتی خاموش می‌شوند

جواد کمری، مدیرعامل پتروپالایش دهلران گفت: با ساخت پتروپالایش دهلران، گازهای همراه نفت میدان‌های چشمه‌خوش، پایدار غرب، دانان، سروک و آذر و دهلران جمع‌آوری و ۹ مشعل در این میدان‌ها به‌طور کامل خاموش می‌شوند.

افزایش پاداش معرفی کنندگان مراکز غیر مجاز رمز ارز

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و معرفی تولیدکنندگان غیر مجاز رمزارز در کشور خبر داد.

وی افزود: شناسایی و معرفی متخلفان مراکز غیرمجاز تولید رمزارز از سوی اشخاص حقیقی، حقوقی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی را مشمول دریافت پاداش و حق کشف عنوان کرد که از ٢٢ اردیبهشت امسال اجرایی شده است.

قرارداد میدان نفتی چنگوله به زودی امضا می‌شود

محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرارداد میدان نفتی چنگوله با حجم ذخیره درجای ۳ میلیارد و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و با هدف تولید روزانه ۶۰ هزار بشکه نفت به‌زودی امضا می‌شود.

سیستان و زاهدان با تنش آب شرب خداحافظی کردند

عیسی بزرگ زاده، سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه تنش آب شرب با سیستان و زاهدان خداحافظی کرد، گفت: با اجرای طرح‌های اضطراری فضای منطقی در مذاکره با کشورهای همسایه ایجاد شده که در دریافت حق آبه مؤثر بوده است.

مصرف برق به مرز ٧٠ هزار مگاوات رسید

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر میزان مصرف برق در روز گذشته را ٦٩ هزار و ٤٠٠ مگاوات اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این میزان که عدد بسیار بزرگی است تقریباً بیش از ٧ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته در همین موقع افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اینکه مردم چگونه می‌توانند به کاهش مصرف کمک کنند، تاکید کرد: مشترکان می‌توانند ضمن به خاطر سپردن ساعات اوج مصرف روز (١ تا ٦ بعدازظهر) و شب (٧ تا ١٠ شب)، از به کار بردن وسایل برقی پرمصرف به ویژه به صورت همزمان در این بازه زمانی خودداری کرده و در عین حال وسایل سرمایشی خود را بر روی ٢٤ درجه که دمای رفاه و آسایش است تنظیم کنند.

واردات بنزین در قالب تهاتر

جلیل سالاری گفت: افزایش جهشی مصرف بنزین کشور پس از کنترل کرونا امکان صادرات بنزین را از بین برد؛ در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ با مصرف روزانه حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین و تولید حدود ۹۳ میلیون لیتر، امکان صادرات بنزین وجود داشت، اما با افزایش ۲۰ میلیون لیتری مصرف پس از کنترل کرونا، امکان صادرات بنزین عملاً وجود نداشت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ اگر شرایط کرونا نبود، مصرف بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر می‌رسید و ۱۲ میلیون لیتر در روز ناترازی بنزین داشتیم، اما به‌خاطر کاهش مصرف بنزین به دلیل شیوع کرونا، امکان صادرات بنزین فراهم شد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید بنزین در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۹۴ میلیون لیتر بود که این ظرفیت را به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رساندیم و با انجام تمهیداتی از جمله افزایش ظرفیت شرکت‌های پالایشی، تولید بنزین به ۱۱۲ میلیون لیتر در روز رسید.

به گفته این مقام مسؤول واردات بنزین در قالب تهاتر و سوآپ داریم و در سال جاری هم منابعی برای آن درنظر گرفته شده است.

افزایش ۸ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با بیان اینکه پیک مصرف برق سال جاری سریع‌تر آغاز شده است، گفت: مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت قطع شد

همزمان با قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت، ۳۵۰ گروه فنی و تخصصی با هدف ارزیابی میدانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه صرفه جویی انرژی به ادارات شهر تهران، اعزام شدند.

۲ هزار مگاوات برق تا پایان سال وارد مدار می‌شود

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تا پایان سال ۲ هزار مگاوات برق وارد مدار خواهد شد و اکنون احداث ۶ هزار مگاوات برق شروع شده است.

۷۵ درصد بنزین تولیدی کشور دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ است

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفت و معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بنزین تولیدی دارای استاندارد یورو ۴ و ۵ است، گفت: با راه‌اندازی واحدهای توسعه‌ای پالایشگاه‌ها ۱۰۰ درصد بنزین تولیدی دارای استاندارد یورو خواهد

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.