ریاض المالکی: روسیه برای حذف اختلافات گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کند

وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که روسیه با جدیت موضوع کنار گذاشتن اختلافات گروه‌های فلسطینی را دنبال می‌کند.

به گزارش سیمای انرژی، ریاض المالکی، وزیرخارجه تشکیلات خودگردان فلسطین خاطرنشان کرد روسیه هرگز از کمک برای کنار گذاشتن اختلافات بین گروه‌های فلسطینی دست برنداشته است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ریاض المالکی همچنین تصریح کرد نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در مسکو بیانگر این است که روسیه برای کنار گذاشتن اختلافات تمام تلاش خود را می‌کند.

وی در ادامه افزود طرف روسیه پس از نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو توانست بیانیه پایانی را صادر کند و این روند مفید بوده است.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به حصول توافق آتش‌بس در نوار غزه تا ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد.

پیش از این رویترز به نقل از منابعی گزارش داد که هیئت حماس روز یکشنبه وارد قاهره شد تا در مذاکرات آتش‌بس مشارکت کند.

طبق گزارش رویترز، ریاست این هیئت بر عهده «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در غزه است.

پیش از این یکی از مقامات ارشد حماس گفته بود که اگر رژیم صهیونیستی خواسته‌های فلسطین را در مذاکرات جاری بپذیرد، آتش‌بس در غزه ممکن است «طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت» آینده برقرار شود.

در حالی که مذاکره‌کنندگان بین‌المللی برای دستیابی به توافقی قطعی پیش از آغاز ماه مبارک رمضان در ۱۰ مارس تلاش می‌کنند، مذاکرات با میانجی‌های مصری و قطری روز یکشنبه با هیئت حماس انجام می‌شود.

نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس روز پنج‌شنبه به دعوت رسمی روسیه، نشستی را در مسکو برای بررسی تشکیل یک دولت یکپارچه آغاز کردند.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز به خبرگزاری نووستی گفته بود که برای برگزاری چنین نشستی برنامه‌ریزی شده بود.

روسیه اوایل فوریه اعلام کرد که از سران حماس، جهاد اسلامی، فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی برای حضور در مذاکراتی در مسکو در تاریخ ۲۹ فوریه جاری درباره جنگ در غزه دعوت کرده است.

گفتنی است فهد سلیمان، رئیس هیئت جبهه دموکراتیک خلق برای آزادی فلسطین به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته بود: طرف روسی آمادگی خود را برای میزبانی از دوره‌های بعدی گفت‌وگوها اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.