درخواست گزارشگران سازمان ملل برای اجازه دادن به برگزاری اعتراضات در حمایت از غزه

گزارشگران سازمان ملل بر لزوم اجازه دادن به افراد برای تظاهرات مسالمت آمیز در کشورهای مختلف برای حمایت از غزه تأکید کردند.

به گزارش سیمای انرژی، گزارشگران سازمان ملل در بیانیه مشترکی اعلام کردند: محدودیت‌های زیادی که کشورها بر شهروندان خود در راستای تلاششان برای حمایت از حقوق بشر و احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی در راستای جنگ غزه تحمیل کرده‌اند، درست نیست.

در این بیانیه آمده است: این محدودیت‌ها همچنین با پایبندی کشورها به ممانعت از نسل کشی و جنایت‌های وحشیانه بر اساس قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

به نقل از خبرگزاری معا، گزارشگران سازمان ملل بر لزوم اجازه دادن به شهروندان کشورهای مختلف برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از نوار غزه تأکید کردند.

این درحالی است که جنگ در نوار غزه برای صد و سی و یکمین روز ادامه دارد و حملات اشغالگران سراسر این باریکه را در برگرفته و هشدارهایی درباره خطرات حمله به شهر شلوغ رفح که مردم از شمال و مرکز نوار به آن آواره شده‌اند، افزایش یافته است.

براساس گزارش وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۸ هزار و ۴۷۳ تن و تعداد زخمی‌ها به ۶۸ هزار و ۱۴۶ تن رسیده است.

همچنین مذاکرات قاهره درباره معامله تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و حماس و آتش‌بس در غزه، به گفته رسانه‌ها و مسئولان آمریکایی و اسرائیلی، شاهد هیچ‌گونه پیشرفتی نبوده است اما این مذاکرات طی چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.