السودانی: عراق در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف تحت امر آمریکاست

نخست وزیر عراق تاکید کرد که دولت بغداد در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این کشور است که تحت رهبری آمریکاست.

به گزارش سیمای انرژی، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در جریان کنفرانس مطبوعاتی با پدرو سانچز، همتای اسپانیایی خود ضمن اعلام مخالفت با تجاوزات آمریکا علیه عراق، تاکید کرد که دولت در مسیر پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی در این کشور قدم برمی‌دارد.

براساس گزارش خبرگزاری بغداد الیوم، السودانی تصریح کرد که دولت عراق حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق را نمی‌پذیرد.

با شروع اوت ۲۰۱۴ آمریکا یک گروه ائتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک‌های نظامی و نیروهای زمینی در این ائتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ائتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می‌آورد، اما پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷ و اعلام رسمی آن نظامیان ائتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

از سوی دیگر نخست‌ وزیر عراق در دیدار با پدرو سانچز همچنین افزود: «ما از سفر نخست وزیر اسپانیا به عراق استقبال می‌کنیم. رایزنی‌های مهمی داشتیم و بر اهمیت روابط میان دو کشور تاکید کردیم.»

السودانی همچنین گفت، فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای بهبود روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف وجود دارد. وی تاکید کرد: «بر سر دستورکاری طی یک سال که شراکت استراتژیک در زمینه‌های مختلف ایجاد کند، توافق کردیم.»

نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر افزایش سفرهای متقابل میان دو کشور، خواستار مشارکت اسپانیا در کنفرانس بغداد شد. در همین راستا، نخست وزیر اسپانیا بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق و همکاری با آن در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. وی همچنین گفت: «غزه در وضعیت أسف‌باری قرار دارد و ما خواستار برقراری آتش‌بس هستیم.»

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.