بیانیه فرهیختگان عمانی در حمایت از مقاومت مردمی فلسطین

فرهیختگان و چهره‌های دانشگاهی عمانی بیانیه‌ای را در همبستگی با ملت فلسطین و محکومیت کشتارهای وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه صادر کردند.

به گزارش سیمای انرژی، در این بیانیه که توسط حدود ۷۰ نویسنده، روزنامه نگار، هنرمند و چهره‌های دانشگاهی صادر شده از رهبران تمامی کشورهای جهان و در راس آنها کشورهای عربی و اسلامی درخواست شده‌است که با استفاده از تمامی ابزارها و بدون تعلل برای توقف جنایات مداوم در غزه اقدام کنند.

در این بیانیه همچنین از سران کشورها خواسته شده‌است که هرچه سریع‌تر و به طور جمعی برای توانمندسازی و حفاظت از فلسطینی‌ها برای دستیابی به حق کامل خود به منظور ایجاد کشور مستقل و تعیین سرنوشت آنها تلاش کنند.

در این بیانیه آمده‌است: تجاوز مداوم اسرائیل به غزه با مشارکت مستقیم آمریکا و انگلیس و با حمایت رسمی فرانسه و آلمان انجام می‌شود.

در این بیانیه از کشورهای عربی که توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضا کرده‌اند، خواسته شده‌است که فوراً این توافقات را لغو کنند و تمام روابط خود را با این «رژیم تروریستی افراطی و نژادپرست که خارج از قوانین بین‌المللی است» قطع کنند.

روشنفکران عمانی در بیانیه خود از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند که همسویی کامل خود را با گزینه مقاومت مردمی و مرگ توافقات صلح با رژیم صهیونیستی که مستقیماً به این بن بست ویرانگر برای فلسطین کمک کرده‌است، اعلام کند.

آنها همچنین از دولت مصر و رهبری آن خواستند که گذرگاه رفح را بدون هماهنگی با رژیم صهیونیستی به طور کامل باز کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده‌است: رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از هفتاد و پنج سال است که به ریختن خون فلسطینی‌ها ادامه داده‌است و اکنون غیرنظامیان بی‌دفاع را با سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی بمباران کرده به نسل کشی سیستماتیک خود در بمباران و هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه عصر شنبه در شصت و چهارمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد: شمار شهدای تجاوزات نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۱۷ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است.

وی همچنین از افزایش شمار مجروحان به ۴۸ هزار و ۷۸۰ تن خبر داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.