نخست وزیر عراق: عدم توقف جنایات اشغالگران دامنه جنگ را گسترش می‌دهد

نخست وزیر عراق اعلام کرد، متوقف نکردن جنایات رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه جنگ منجر خواهد شد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سومریه نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت، کشورش بازسازی نوار غزه را از طریق صندوقی که برای این کار اختصاص یافته، برعهده گرفت.

وی بر تمایل کشورش به حفظ ثبات و امنیت و تعهدات بغداد تاکید کرد.

السودانی با بیان اینکه متوقف نکردن جنایات رژیم صهیونیستی به گسترش دامنه جنگ منجر خواهد شد، بر موضع کشورش درباره مساله فلسطین  تاکید کرد.

پیش از این عراق در اجلاس قاهره به دعوت همتای مصری خود شرکت کرده بود و السودانی در این اجلاس موضع اصلی و ثابت دولتی و مردمی کشورش را درباره مساله فلسطین اعلام کرد.

وی همچنین خواستار تحقق مطالبات ملت فلسطین و قبل از هر چیز متوقف کردن حملات به غیرنظامیان غزه شد و تاکید کرد، ملت فلسطین با حمله به غیرنظامیان در مجتمع‌های مسکونی، کنیسه‌ها و بیمارستان‌ها در معرض کشتار جمعی هستند.

نخست وزیر عراق در این اجلاس خواهان تلاش برای رفع کامل محاصره تحمیلی نوار غزه شد و از شرکت کنندگان خواست یک صندوقی را با هدف حمایت و بازسازی غزه ایجاد کنند.

السودانی پیش از این اجلاس هم با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت‌وگوی تلفنی داشت و در آن دو طرف بر لزوم مهار تشدید تنش و ممانعت از گسترش دامنه جنگ تاکید کردند که غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و تهدیدی برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.