آمادگی ارتش کره جنوبی برای اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی در آستانه مانورهای مشترک با آمریکا

منابع امروز (شنبه) اعلام کردند، همزمان با اینکه مانورهای نظامی مشترک بهاره آمریکا و کره جنوبی اواخر ماه جاری میلادی آغاز می‌شوند، ارتش کره جنوبی برای هرگونه اقدام تحریک آمیز احتمالی کره شمالی آماده شده است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد، اگر پیونگ‌یانگ اولین کسی باشد که توافق کاهش تنش نظامی دو کره در سال ۲۰۱۸ میلادی را با شلیک به مناطق حائل کره جنوبی نقض کند، ارتش برای شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای به مناطق حائل کره شمالی به عنوان یک اقدام متقابل آماده است.

این توافق موسوم به "توافق ۱۹ سپتامبر" خواستار توقف تمامی اقدامات نظامی خصمانه میان دو کره است. این توافق پس از نشست مون جائه-این، رئیس جمهور وقت کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ میلادی امضا شد.

این اظهارات در آستانه برگزاری مانور "سپر آزادی" مطرح شد؛ مانوری که قرار است از ۱۳ تا ۲۳ مارس (۲۲ اسفند تا سوم فروردین) در بحبوحه ادامه اقدامات تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ برگزار شود.    

پیونگ‌یانگ سال گذشته میلادی با شلیک گلوله‌های توپخانه‌ای به مناطق حائل دریایی میان دو کره در ۱۳ مورد و شلیک یک موشک که در ماه نوامبر از "خط حد شمالی" در دریای شرقی عبور کرد، توافق ۱۹ سپتامبر را نقض کرد.

در آن زمان، ارتش سئول تنها با انجام مانورهای نظامی مشترک بدون انجام اقدامات متقابل مشابه به این اقدامات تحریک‌آمیز پاسخ داد.

اما لی جونگ-سوپ، وزیر دفاع کره جنوبی اواخر سال گذشته در پارلمان گفته بود، ارتش در صورت لزوم اقدامات تدافعی انجام خواهد داد.

وی افزود، کره جنوبی نباید تنها کسی باشد که به توافق سپتامبر پایبند است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که پهپادهای کره شمالی ۲۶ دسامبر سال گذشته به مرز دو کره حمله کردند و باعث شدند تا کره جنوبی پهپادهایی را برای واکنش به پرواز درآورد.

ناظران معتقدند که انتظار می‌رود کره شمالی به مانور نظامی مشترک امسال قویا اعتراض کند چرا که این مانور شامل تمرینات میدانی جدید در مقیاس بزرگ در راستای فشار متحدان بر تقویت برنامه‌های آموزشی و افزایش "واقع گرایی" آنها است.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ هشدار داد که اگر سئول و واشنگتن طبق برنامه‌های امسال برای برگزاری این مانورهای مشترک پیش بروند، با اقدامات متقابل "بی‌سابقه‌ای" مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.