رویکردهای تحولی برنامه هفتم توسعه در بخش نفت و گاز بررسی شد

به گزارش سیمای انرژی، مالک شریعتی نیاسر در تشریح نشست امروز (دوشنبه، ۱۹ دی‌ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون انرژی و کمیته تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، در ابتدا نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی از رویکردها و راهبردهای کلان پیشنهادی خود را برای برنامه هفتم در بخش انرژی ارائه کرد.

وی افزود: در این گزارش چهار رویکرد اساسی به‌عنوان رویکردهای تحولی برای برنامه هفتم پیشنهاد شد که رویکرد نخست تبدیل ایران به مرکز تجارت انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز است و رویکرد دوم اولویت یافتن بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در کشور است، زیرا سال‌های گذشته از این بخش غفلت کردیم و بیشتر بر تولید تمرکز داشتیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سومین رویکرد تحولی برنامه هفتم طبق این گزارش اصلاح ساختار و روابط مالی بخش انرژی چه در بخش نفت و چه در بخش گاز است، همچنین تعمیق و کیفی‌سازی زنجیره ارزش‌افزوده به‌ویژه با تأکید بر پتروپالایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مصادیق توسعه زنجیره ارزش افزوده در صنعت نفت و گاز کشور به‌عنوان رویکرد چهارم مطرح شد.

شریعتی گفت: مقرر شد با همین محورها دو هفته آینده نشستی با حضور وزیر نفت و معاونان وی در کمیسیون انرژی تشکیل و در مباحث نفت و گاز حول این محورها بحث و تبادل نظر شود.

منبع : شانا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.