کره جنوبی به انتقادات از نوع واکنش به اقدام تهاجمی کره شمالی پاسخ داد

یکی از مقامات ارشد کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، هنگامی که پهپادهای کره شمالی روز دوشنبه به حریم هوایی کره جنوبی نفوذ کردند، رئیس جمهور کره جنوبی دستور یک واکنش مشابه را صادر کرد و به معاونینش گفت اگر پیونگ‌یانگ یک پهپاد فرستاده، شما دو یا سه پهپاد بر فراز این مرز به پرواز درآورید.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقام، وضعیت متشنج در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی را هنگامی که پنج پهپاد کره شمالی روز دوشنبه به حریم هوایی کره جنوبی نفوذ کردند، بازگو کرد و گفت: یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به مقامات دستور داد تا در صورت لزوم پهپادهای کره شمالی را ساقط کنند.

وی افزود: وقتی که اولین پهپاد کره شمالی رویت شد، یون سوک یول به ما دستور داد تا فورا اقدامات لازم را علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ کنیم و تاکید کرد که ما نیز پهپاد داریم. رئیس جمهور به ما دستور داد تا در مقابل یک پهپاد کره شمالی، دو یا سه پهپاد به پرواز درآوریم. او دستور داد که در صورت لزوم پهپاد کره شمالی را ساقط کنیم و تا حد امکان اقدامات مربوطه را انجام دهیم.  

این مقام انتقادات حزب اپوزیسیون "دموکراتیک" را دال بر اینکه دفتر ریاست جمهوری در مدیریت مناسب این اوضاع ناکام بوده و حتی نشست شورای امنیت ملی ریاست جمهوری را نیز در آن زمان برگزار نکرده، رد کرد.

وی گفت: شرایط، شرایطی نبود که بخواهیم نشست شورای امنیت ملی ریاست جمهوری را برگزار کنیم و حتی برگزاری این نشست لازم هم نبود. کیم سونگ-هان، مشاور امنیت ملی کره جنوبی مرتبا دستورات را از جانب رئیس جمهور دریافت و آنها را از طریق وزیر دفاع به روسای ستاد مشترک ارتش ابلاغ می‌کرد.

این مقام افزود: کیم سونگ-هان همچنین روز سه‌شنبه نشست فوق‌العاده‌ای را با وزرای کلیدی حوز امنیتی برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این نشست امنیتی فوق‌العاده به منظور ارزیابی ماجرای نفوذ تحریک‌آمیز پهپاد کره شمالی و برای مذاکره درباره واکنش‌ها و اقدامات متقابل آتی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.