عمار حکیم: چارچوب هماهنگی شیعیان برای معرفی سریع نخست وزیر جدی است

رئیس جریان ملی حکمت عراق ضمن درخواست دوباره از احزاب کرد برای توافق درباره کاندیدای ریاست جمهوری، تاکید کرد که چارچوب هماهنگی شیعیان این کشور برای معرفی سریع نخست وزیر جدی است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس جریان ملی حکمت در تجمع عشایر استان بابل اظهار کرد: برادران‌مان در چارچوب هماهنگی (که شامل همه احزاب سیاسی شیعه عراق به استثنای جریان صدر است) در معرفی کاندیدای نخست وزیری برای کابینه آتی و حرکت در مسیر تشکیل یک کابینه خدمات ملی جدی هستند.

همچنین عمار حکیم بار دیگر از رهبران احزاب کرد عراق خواست درباره کاندیدای پست ریاست جمهوری و یا سازوکار معرفی آن توافق کنند تا همزمان با اولین نشست پارلمان ظرف چند روز آینده پس از تعطیلات پارلمانی تایید شود.

رئیس جریان ملی حکمت در ادامه تاکید کرد که در کابینه آتی حضور نخواهد داشت اما در برابر مردم مسؤولیت استمرار تلاش‌ها برای نزدیک کردن رویکردها، تشویق، ایجاد انگیزه و کمک به تشکیل کابینه را برعهده می‌گیرد.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق که شامل تمامی احزاب شیعه این کشور به جز جریان صدر است، پیشتر در نشستی در منزل عمار حکیم، از پارلمان عراق خواسته بود در راستای فراهم کردن مقدمات تشکیل کابینه آتی، این هفته جلسه‌ای تشکیل داده و رئیس جمهور را انتخاب کند.

برخی منابع در چارچوب هماهنگی پیشتر جزئیاتی از نشست‌شان در منزل عمار حکیم را افشا و اعلام کردند که این گروه‌ها در مورد کاندیداتوری نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون برای پست نخست وزیری کابینه آتی عراق دچار اختلاف‌نظر شدند.

فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق در جلسه ۲۳ ژوئن درباره تشکیل کابینه‌ای جدید متکی بر اصول مشارکت، تعادل و توافق که از سوی مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان اعلام شده بود، توافق کردند.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.