«وعده صادق» جوانان عرب را به نابودی اسرائیل امیدوار کرد

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری سیمای انرژی، علی حسن سرویس‌خبری و مجری اهل لبنان که برای حضور در جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای «صبح» به ایران آمده، با حضور در برنامه «جهان امروز» شبکه خبر درباره فضای حاکم بر جهان عرب پس از عملیات وعده صادق، گفت: ما به‌عنوان یک جوان عربی با شما سخن می‌گوییم، قبل از اینکه سرویس‌خبری باشم. تاکید می‌کنم که رژیم اسرائیل هیچ دستاوردی خلق نکرده و به دنبال دستاورد می‌گردد تا بگوید در نبرد طوفان الاقصی پیروز شدیم. آنها تلاش می‌کنند ترورهای پراکنده‌ای علیه فرماندهان انجام بدهند اما همانطور که می‌دانید همه سربازان مقاومت، یک فرمانده هستند و چنین ترورهایی نمی‌تواند ضربه‌ای به جبهه مقاومت بزند.

وی ضمن روایت شرایط جوانان لبنانی گفت: جوانان عرب زبان در قبال اتفاقات اخیر روحیه شجاعانه‌ای پیدا کرده‌اند. عملیات طوفان الاقصی یقین به پیروزی و نابودی اشغالگران را دوباره زنده کرد. امروز همه جوانان عربی با مسئله فلسطین همراه هستند و اگر مرزها باز شود صدها و هزاران نفر از همین سربازان عرب آماده جهاد در داخل فلسطین و بر ضد اشغالگران صهیونیستی هستند.

این سرویس‌خبری لبنانی با اشاره به اثرگذاری عملیات وعده صادق در جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی گفت: از سویی دیگر، حمله اخیر ایران علیه اشغالگران و متحدان آنها در عملیات «وعده صادق» مورد استقبال ملت‌های عرب قرار گرفت و همه تاکید کردند برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی بود که چنین حمله‌ای علیه‌اش می‌شد. بعد از این حمله، جوانان عرب بسیار امیدوار شدند و مطمئن شدند که نابودی اسرائیل قطعی است.

علی حسن با اشاره به اعتراضات دانشجویی در آمریکا گفت: من معتقدم جوانان غربی از شرایطی که بر جهان حاکم شده ناامید شده‌اند و تصمیم گرفتند خودشان به میدان بیایند و مقابل اشغالگران بایستند. آنها از مسئله فلسطین پشتیبانی می‌کنند. به نظرم بعد از این اعتراضات دانشجویی، آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها احساس خطر کرده‌اند. رژیم صهیونیستی به شدت تلاش می‌کند تا آمریکا را نیز درگیر جنگ کند و حتما یکی از دلایل اعتراضات مردمی در آمریکا همین موضوع است. آنها درخواست دارند که روند ارسال کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی متوقف بشود.

وی ادامه داد: البته غربی‌ها حتما برای توقف اعتراضات و جلوگیری از گسترش آنها تلاش‌هایی می‌کنند؛ با این حال اطمینان داشته باشید که هیچ دستاوردی نخواهند داشت. فراموش نکنید که مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است و هر کسی که بویی از انسانیت برده حتما این جنایات را محکوم خواهد کرد.

این روزنامه‌نگار لبنانی درباره تاثیر رسانه‌ها در اعتراضات آمریکا و واکنش آنها گفت: یکی از مهم‌ترین سلاح‌هایی که می‌توان از طریق آن با اشغالگران مقابله کرد افکار عمومی است؛ بعد از عملیات طوفان الاقصی دیدیم که کشورهای عربی بسیج شدند و جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کردند. خوشبختانه اکنون یک جبهه‌ای بزرگ در افکار عمومی تشکیل شده که ضد اشغالگران است و رسانه‌ها در شکل‌گیری این جبهه فکری نقش مهمی داشتند. حتما این جبهه روز به روز گسترش پیدا می‌کند و شلیکی دردناک به سمت دشمن خواهد بود.

علی حسن درباره دلیل افزایش اعتماد به نفس جوانان عرب گفت: علت افزایش بالا رفتن اعتماد به نفس در بین جوانان عرب به دلیل اتفاقاتی است که اخیرا در منطقه رخ داده است. جبهه مقاومت قدرتمندتر شده و نسل جوان این قدرت را به چشم می‌بیند. این نسل به خوبی می‌داند که پیام آیت الله خامنه‌ای به جوانان چیست و از آنها چه می‌خواهند. این نسل جنگ‌های 33 روزه و 22 روزه حزب الله را دیده و می‌داند که رژیم صهیونیستی در حال افول است. این نسل شکست‌هایی که رژیم صهیونیستی بعد از طوفان الاقصی متحمل شده را دیده است. همه اینها باعث شده تا اعتماد به نفس جوانان بالا برود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.