میقاتی در دیدار با بلینکن: اولویت توقف تجاوز علیه غزه و جنوب لبنان است

نخست وزیر موقت لبنان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در اردن تأکید کرد که اولویت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و جنوب لبنان است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از شبکه خبری الجزیره، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در اردن تأکید کرد، اولویت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه و جنوب لبنان است. لبنان از جامعه بین‌المللی می‌خواهد بر این رژیم برای توقف تجاوزات روزانه خود علیه حاکمیت لبنان فشار بیاورد.

مرزهای رژیم صهیونیستی با لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر شاهد حملات متقابل این رژیم و حزب‌الله است. به دنبال این عملیات رژیم صهیونیستی حملاتی را به نوار غزه آغاز کرد که به شهادت بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی منجر شده است.

میقاتی گفت: لبنان به مشروعیت بین‌المللی و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و هماهنگی با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) پایبند است.

قرار است بلینکن در یک نشست وزارتی با کشورهای عربی شرکت کند. در این نشست درباره جنگ غزه صحبت خواهد شد.

جنگ غزه امروز (شنبه) در حالی وارد بیست و نهمین روز خود شده است که ارتش رژیم صهیونیستی به بمباران مناطق مختلف غزه در سایه نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.