انصارالله یمن مستندی با محوریت اقدامات آمریکا منتشر کرد

فیلم مستند "تسلط" آمریکا بر یمن جنبه‌های تاریکی را روشن کرده، زوایای پنهان مداخله، رموز نقض حاکمیت یمن و استقبال ها و تسهیلات مستبدانه را فاش کرده که آمریکایی ها را قادر ساخت تا نقاط قوت، اسرار و جغرافیای کشور یمن را درک کنند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت خبری المسیره، سفارت آمریکا در یمن فقط یک سفارت نبود همانطور که فیلم مستند تسلط صرفا یک فیلم نیست که تلویزیون المسیره به نمایش گذاشت. این فیلم در آگاهی اجتماعی بانکی از شواهد قطعی را در مورد میزان و سطح نفوذ آمریکا بر دولت یمن قرار می دهد. نفوذی که از دروازه های تسلیم استبدادی بی قید و شرط، حتی با کمترین غیرت ناسیونالیستی که شوالیه های عرب، شوالیه های جمهوری، و گروهی از سیاستمداران، رهبران و نظامیان آن را ستایش کردند، گسترش می یابد.

این فیلم فعالیت های خارج از چارچوب دیپلماسی و حقوق روابط بین الملل سفارت واشنگتن در صنعا را روایت می کند. سفارتی که حاکمیت کامل دارد، بوروکراسی دولتی، حکمرانی و کنترل دارد، محل ریاست، مقر رهبری، محل ملاقات نخبگان، منبع دیکته و محل مزدوران در صحنه داخلی است.

انصارالله یمن مستندی با محوریت اقدامات آمریکا منتشر کرد

اما در سطح منطقه، فیلم تسلط نشان می دهد که فعالیت های اطلاعاتی آمریکا به دلیل تسامح رژیم و تسهیلات مشتاقان ورود به سفارت این کشور گسترش یافته است تا سرویس سیا، یمن را به ایستگاه منطقه ای خود تبدیل کند.

انصارالله یمن مستندی با محوریت اقدامات آمریکا منتشر کرد

این فیلم علاوه بر تصاویر و صحنه های اختصاصی که برای اولین بار نشان می دهد، در کنار ارائه اسناد و مدارک و مکاتباتی که بین ادارات دولتی، سرویس اطلاعات آمریکا و افراد مسئول وزارت خارجه آمریکا انجام شده است، با اظهارات مسوولان سابق، برخی از جزئیات هژمونی آمریکا بر یمن را مستند کرده است تا جایی که از نظر معادله عینی محورها و محتوای فیلم به یک مستند حرفه ای بدل شده است.

نشانه ها و بهانه های زیادی برای حضور آمریکا در یمن با توجه به منافعش در هر مرحله وجود دارد. همکاری در زمینه آموزش اولین نشانه این حضور در اوایل قرن بیست و یکم است و بلافاصله فیلم حضور یک آمریکایی را نشان می‌دهد که از مرزهای اردوگاه ها فراتر می رود و به هسته اصلی ماموریت های اطلاعاتی می رسد و در ادامه اهداف خبیث مربی و ساده لوحی کارآموز را به نمایش می گذارد.

بسته های دیپلماتیک یا تجهیزات اطلاعاتی

این فیلم نقض حاکمیت کشور یمن توسط هواپیماهای آمریکایی آن هم به بهانه انتقال تجهیزات سفارت واشنگتن در صنعا را نشان می دهد، برخی موارد از نقض حریم هوایی یمن و پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز حاکمیت یمن را فاش می کند که بدون کوچکترین هماهنگی یا تعهد به استانداردهای نمایندگی دیپلماتیک بین کشورها انجام می شود.

انصارالله یمن مستندی با محوریت اقدامات آمریکا منتشر کرد

علاوه بر این، تصویری که در فیلم نشان داده شده است، افشاگری انحصاری و غیرقابل انکاری است که حکایت از وحشت از حضور آمریکایی ها در گوشه و کنار صحنه یمن دارد.

مشابه سبک آمریکا درباره تجزیه تسلیحات استراتژیک یمن که در فیلم مستند قبلی تحت عنوان "جنگ علیه سلاح" مشاهده شد، فیلم تسلط با اظهارات مسوولان درجه یک، جزئیات نحوه کار سفیر آمریکا، مزدوران و افسران سازمان سیا در انجام وظایف متلاشی کردن نیروهای دریایی یمن و جایگزینی آنها با پلیس گارد ساحلی را ارائه می دهد.

این فیلم می گوید که یمن کشوری ناکارآمد بوده و یک وضعیت تحقیرآمیز دارد و به طور غیرمستقیم سؤالات سرنوشت سازی را مطرح می کند، مثلاً اینکه اگر کنترل آمریکایی ها ادامه پیدا کند و حاکمیت سفارت واشنگتن دوام آورد، در آن صورت وضعیت چگونه خواهد شد؟

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.