انتقاد صنعا از مانع‌تراشی‌ها در قرارداد فراگیر برای آزادی اسرا

رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که یمن برای یک قرارداد فراگیر جهت آزادسازی تمامی اسرا آماده است؛ اما مانع‌تراشی از سوی طرف‌های دشمن انجام می‌گیرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت العهد، عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله اظهار کرد: یمن برای یک قرارداد فراگیر جهت آزادسازی تمامی اسرا آماده است؛ اما مانع‌تراشی از سوی طرف‌های متخاصم سعودی-آمریکایی وجود دارد.

المرتضی با اشاره به اینکه تلاش‌های سازمان ملل با لجبازی مزدوران دشمن در مأرب مواجه می‌شوند، گفت: ما میانجی‌های محلی را برای رفع مشکلات به مأرب اعزام می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن افزود: صدها تن از بازداشتی‌ها به دلایل منطقه‌ای، فرقه‌ای و نژادی از مسیرهایی در تعز، مارب، عدن و دیگر مسیرها ربوده شدند.

او ادامه داد: طرف‌های دشمن در مأرب روند بازدیدهای متقابل از زندان‌های اسرا را که سازمان ملل آنها را برنامه‌ریزی کرده بود، بی‌نتیجه گذاشتند.

به گفته این مسؤول یمنی، قرار بود دور جدیدی از مذاکرات اواسط مه جاری و پس از اتمام بازدید از زندان‌های اسرا در صنعاء و مأرب به عنوان گام اول برای اجرای بخش‌های باقی مانده توافق مارس ۲۰۲۲  برگزار شود؛ اما سرسختی مزدوران دشمن و مخالفاتشان با بازدیدها مانع پیشرفت در پرونده اسرا شد.

کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن اطلاعاتی از سرنوشت جمعی از اسرا و بازداشتی‌ها را در ازای افشای سرنوشت محمد قحطان شماعه به سازمان ملل ارائه کرد؛ اما دشمن در مأرب از افشای اطلاعاتی از سرنوشت اسرا و افراد ربوده شده خودداری کرد.

این کمیته بار دیگر بر انجام بازدیدها برای تسهیل روند تبادل اسرا تاکید و اعلام کرد که صنعا برای امضای قراردادی فراگیر جهت آزادی تمامی اسرا آماده است؛ اما مانع‌تراشی از سوی دشمن وجود داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.