جزئیات ذخیره سازی گاز ایران

به گزارش سرویس‌خبری مهر، طرح ذخیره سازی گاز یکی از طرح‌هایی است که در برهه‌ای از زمان متوقف شد و در سال گذشته و عبور از زمستان سخت قرار بر از سر گیری ذخیره سازی گاز شد، اما ذخیره سازی گاز اتفاق افتاده است و به چه میزان است مدیر عامل شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه ذخیره سازی گاز در حال انجام است به مهر گفت: پروژه‌های زیر زمینی و رو زمینی ذخیره سازی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پروژه‌های زیر زمینی ذخیره سازی گاز در حال انجام و پروژه‌های رو زمینی بر مبنای شیوه نامه‌ای از سوی وزیر ابلاغ شده است که بر اساس آن اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵ طرح ذخیره سازی که در سال‌های گذشته در اولویت قرار نداشتند را فعال کردیم که ۲ طرح فعال شده است، ادامه داد: از آن جمله می‌توان به طرح شوریجه دی اشاره کرد که برداشت گاز را به ۲۰ میلیون متر مکعب می‌رساند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: همچنین طرح سراجه ۲ که ظرفیت ذخیره سازی را از یک میلیارد متر مکعب به ۱.۵ میلیارد متر مکعب افزایش خواهد داد. طرح‌های بعدی ذخیره سازی های رو زمینی است.

وی در رابطه با میزان ذخیره سازی گاز در نظر گرفته شده، گفت: در پروژه‌های رو زمینی بستگی به تقاضا و سرمایه گذاری دارد که با افزایش سرمایه گذاری امکان ذخیره سازی بیشتر نیز فراهم می‌شود.

چگنی اضافه کرد: امیدواریم از این طریق بخشی از گاز مورد نیاز در زمان محدودیت‌های صنایع تأمین شود و مقدار آن ماکسیمم محدودیت‌هایی که به وجود آمد سقف مورد انتظار است اما همه این مقولات بستگی به سرمایه گذار دارد.

منبع : مهر
برچسب ها :

جزئیات ذخیره ایران

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.