تشکیل هسته‌های پژوهشی در حوزه فناوری‌های علوم شناختی

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تشکیل ۱۵ هسته پژوهشی جدید در حوزه فناوری‌های علوم شناختی در کشور خبر داد.

سید محمد مهدوی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، در نشست با جمعی از محققان آزمایشگاه‌های پژوهشکده علوم شناختی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بر تامین نیروی متخصص و مجرب حوزه علوم شناختی تأکید کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل هسته‌های پژوهشی در این حوزه تربیت و آموزش نیروهای کاربردی در حوزه علوم شناختی است که بتوانند در زیست‌بوم فناوری و نوآوری اثرگذار باشند.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰ هسته پژوهشی در حوزه علوم شناختی در کشور فعال شده و از دیگر برنامه‌های ما راه‌اندازی ۱۵ هسته شناختی جدید است که این هسته‌ها که در دل مراکز دانشگاهی سراسر کشور تشکیل خواهند شد، آنها انجام فعالیت‌های پژوهشی، طراحی، تولید و ساخت ابزارها و سیستم‌های فناورانه با کاربردهای شناختی است.

مهدوی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های پژوهشی به همکاری‌های مشترک میان محققان و اساتید نیاز دارد، گفت: ستاد یکی از حلقه‌های رابط میان این دو سرحلقه مهم در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود و برای تحقق این هدف حمایت‌های لازم را ارائه کرده و می‌کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی شرط ورود محصولات تولیدی در این حوزه به بازار مصرف را اقبال عمومی از این تولیدات عنوان کرد و افزود: در صورتی که محصولات تولید شده بتوانند در بازار جایگاه خود را پیدا کنند، ستاد چتر حمایتی خود از آنها را گسترده خواهد کرد. علاوه بر این، ستاد سالانه برای حمایت از تجهیز مراکز آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها، چاپ مقالات علمی و انتشار کتب در حوزه‌های دانش علوم شناختی اعتبار ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.