ناریشکین: آمریکایی‌ها «التنف» سوریه را پایگاهی برای خرابکاری در روسیه قرار داده‌اند

مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که پایگاه التنف آمریکا در سوریه به نیروهای داعش برای انجام عملیات آموزش می‌دهد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از روسیا الیوم، سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سخنانی در یازدهمین نشست بین‌المللی نمایندگان ارشد امور امنیتی اعلام کرد که  پایگاه التنف آمریکا به نیروهای داعش برای عملیاتی که شامل روسیه می‌شود، آموزش می‌دهد.

وی گفت نفوذ آمریکا در خاورمیانه به صورت چشمگیری کاهش یافته است. اعتبار آمریکا در خاورمیانه به دلیل تقویت اعتماد متقابل بین کشورهای منطقه به شدت در حال کاهش است.

ناریشکین با اشاره به این واقعیت که ایالات متحده همچنان به حضور غیرقانونی نظامی خود در شمال شرق سوریه که به منزله اشغال بخشی از یک کشور مستقل است، ادامه می‌دهد، گفت: آنها همچنان به اعمال فشار تحریمی بر دمشق ادامه می‌دهند که مانع بازسازی این کشور می‌شود.

ناریشکین عنوان داشت که غرب روش استعماری جدیدی را در پیش گرفته است که بر مبنای اشاعه انقلاب‌های رنگی و تحمیل سیاست تحریم‌ها است.

وی گفت: ما شاهد آغاز پایان سلطه غرب در جهان هستیم. آمریکا دست به اقدامات خصمانه می‌زند و در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کند. 

وی افزود: بر اساس اطلاعات اطلاعاتی روسیه، واکنش آمریکا و انگلیس به توافق حاصل شده بین عربستان سعودی و ایران با میانجیگری چین در ماه مارس بسیار عصبی بوده و دلیلی بر شکست سیاست بلندمدت آنها در محاصره کردن تهران و نیز تهدیدی برای مواضع استراتژیک آنها محسوب می‌شود.

ناریشکین گفت که به نهادهای مربوط به آنگلوساکسون دستور داده شده است که گفت‌وگوهای در حال ظهور بین ریاض و تهران را تضعیف کنند و میانجیگری چین را بی اعتبار کنند. در این رابطه، ناریشکین به آنگلوساکسون‌ها توصیه کرد که به مشکلات داخلی رسیدگی کنند، "یا حتی بهتر از آن، به نزد سرپرست  قدیمی خود - نزد شیطان" بروند.

وی همچنین اشاره کرد که واشنگتن در حال تدارک یک جنگ رسانه‌ای علیه روسیه در زمینه تحولات مثبت اخیر در خاورمیانه است.

این مقام روسیه همچنین خاطرنشان کرد که انگلیسی‌ها تمام تلاش خود را با کشورهای اروپایی انجام می‌دهند تا آنها را در مورد بیهودگی میانجیگری روسیه و اوکراین متقاعد کنند.

ناریشکین گفت که زمان‌های دشواری در انتظار بشریت برای ایجاد نظم نوین جهانی است؛ اما روسیه عناصر استواری را حفظ کرده است. وی افزود که چین، هند، ایران و سایر کشورهای جنوب در جهان در اصول روسیه در روابط بین‌الملل مشترک هستند.

او به غرب هشدار داد که عاقبت آن "طبق اعمالش، همانطور که کتاب مقدس می‌گوید، خواهد بود، به این معنی که پایان آنها غم انگیز خواهد بود."

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.