پل معلق رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی/ نشست کابینه نتانیاهو با گروه‌های افراطی «هیکل سلیمان»

رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش‌هایش برای یهودی‌سازی قدس و مسجد الاقصی، یک پل معلق احداث کرد، کابینه این رژیم نیز با گروه‌های افراطی "هیکل سلیمان" نشست ویژه‌ای برگزار کرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، مسؤولان رژیم صهیونیستی در چارچوب طرح‌های یهودی‌سازی قدس، یک پل معلق را میان دو تپه در منطقه الربابه در محله سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی احداث کردند.

طول این پل ۲۰۰ متر و ارتفاع آن ۳۵ متر و پهنای آن ۴.۵ متر است و در چارچوب عملیات رژیم صهیونیستی برای تصرف اراضی و املاک و مستغلات فلسطینی‌ها در منطقه ساخته شده است.

از سوی دیگر، موسسه بین‌المللی قدس اعلام کرد که کابینه رژیم صهیونیستی با نمایندگان گروه‌های افراطی موسوم به "هیکل سلیمان" نشست ویژه‌ای با هدف تقویت هماهنگی و انسجام میان دو طرف در چارچوب تلاش‌های مشترک آنها در زمینه یهودی‌سازی مسجد الاقصی و تغییر هویت آن برگزار کرد.

طبق اعلام این موسسه، نشست کابینه و گروه‌های افراطی "هیکل سلیمان" در تونل‌های واقع در مجاورت مسجد الاقصی و با حضور هشت تن از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو، پنج تن از اعضای کنست (پارلمان این رژیم) و نیز اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های "هیکل سلیمان" به ریاست خاخام سمسون الباوم، رئیس این اتحادیه برگزار شد.

موسسه بین‌المللی قدس یک نهاد غیرنظامی، غیردولتی و غیرانتفاعی عربی است که هدفش نجات شهر و استان قدس با حفظ هویت عربی و مقدسات اسلامی و مسیحی آن است.

 در راس وزرای اسرائیلی که در این نشست حضور داشتند، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بود و در کنار او وزرای خارجه، حمل‌ونقل، اقتصاد، ارتباطات، آثار باستانی، حفظ محیط زیست و وزیر نقب و الجلیل نیز حضور داشتند.

موسسه بین‌المللی قدس اعلام کرد، نشست با گروه‌های "هیکل" در پی نشست اخیر کابینه در همین مکان انجام شد که به شکل گسترده‌ای در رسانه‌ها پوشش داده شد و در دور کردن توجه‌ها از نشست با گروه‌های هیکل که در نوع خود در تاریخ روابط میان این گروه‌ها و کابینه اسرائیل اولین نشست بود، نقش موثری ایفا کرد.

این موسسه به نقل از امیر اوهانا، رئیس کنست که در این نشست حضور داشت، اعلام کرد، "کسی که بر کوه هیکل (حرم قدسی) کنترل دارد، بر قدس کنترل دارد و کسی که کنترل قدس را دارد، بر "اسرائیل" کنترل دارد".

بن گویر نیز در این دیدار مدعی شد، "روزهایی گذشت که در آن تنها خاخام سمسون و دوستانش به کوه هیکل می‌رفتند و ورودی‌های کوه خالی بود، ناگهان رئیس کنست و اعضای آن و وزرای کابینه به اینجا آمدند و تغییراتی به آرامی در حال وقوع هستند".

طبق گزارش این موسسه، در نشست یاد شده یعقوب هگل، رئیس سازمان جهانی صهیونیستی و یگال براند، رئیس جنبش جهانی بیتار نیز حضور داشتند، بیتار اولین جنبش جوانان وابسته به جریان راست در رژیم صهیونیستی است و حضور آن نشان‌دهنده تلاش برای همسو کردن اقدامات جنبش صهیونیستی به عنوان یک رژیم و جنبش جهانی علیه مسجد الاقصی است.

کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه دوم خود که ۲۱ مه برگزار شد، برخی اقدامات و بودجه‌ لازم برای یهودی‌سازی بخش قدیمی شهر قدس را تصویب کرد که از جمله آن اختصاص مبلغ ۱۷ میلیون دلار برای توسعه تونل‌ها و یهودی‌سازی محیط مسجد الاقصی و حمایت از قدس به عنوان "پایتخت" این رژیم و تسریع در روند یهودی‌سازی شمال و جنوب بخش قدیمی شهر قدس بود.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۸ و بلافاصله پس از اشغال شهر قدس، به شکل رسمی حفاری‌ها در زیر این شهر را آغاز کرد و در حال حاضر تعداد حفاری‌ها در بخش قدیمی قدس در آن سوی نرده‌ها و بیرون آن و در اطراف مسجد الاقصی به ۶۴ مورد می‌رسد که حفاری ۱۵ مورد از آن از سال ۱۹۶۷ آغاز شده و بیشتر آنها در بخش قدیمی قرار دارند.

هدف اصلی از این حفاری‌ها، تحمیل این روایت تورات است که قدس "یهودی" است؛ اما تا امروز این حفاری‌ها نتوانسته چنین چیزی را ثابت کند، همچنین هدف از آن تضعیف پایه‌های مسجد الاقصی و نیز استفاده از این تونل‌ها برای گردشگری دینی است چراکه درآمدهای حاصل از گردشگری ماهانه میلیون‌ها شکِل است.

حفر این تونل‌ها موجب تخریب و مصادره اراضی و املاک فلسطینی‌ها و کوچاندن ساکنان شهر قدس و نیز ترساندن آنها از این ریزش‌ها می‌شود چراکه بیشتر خانه‌ها در محله سلوان در آستانه ریزش هستند و علاوه بر اینها، حفاری‌های اسرائیل باعث تخریب تمامی آثار قدیمی موجود در زیر بخش قدیمی شهر قدس می‌شود که برخی از آنها متعلق به تمدن روم باستان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.