اتصال یک شهر و ۱۲ روستای دیگر فارس به شبکه گاز کشور

به گزارش سیمای انرژی، علی‌اکبر میدانشاهی با اشاره به بهره‌برداری طرح‌های گازرسانی به شهر رستاق در شهرستان داراب و ۱۲ روستای شهرستان‌های داراب و جهرم، گفت: با تکمیل این طرح‌ها، روستاهای دنیان، چنارسوخته، مانیان، بیدکوه و خادر در شهرستان جهرم و روستاهای فاز ۳ محور نوایگان شهرستان داراب شامل چهارده، همت، نظام‌آباد و شهابی به شبکه گازرسانی پیوستند.

وی با تأکید بر اهمیت راهبردی خط انتقال گاز هرات - مشکان، از آغاز  بهره‌برداری از این خط انتقال مهم گاز نیز خبر داد و افزود: هدف از اجرای این پروژه تأمین، تداوم و تقویت گازرسانی به مجموعه شهرستان‌های شرق استان (داراب، نیریز، استهبان و فسا) و صنایع منطقه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس تصریح کرد: اجرای ۹۴ کیلومتر خط انتقال گاز تقویتی ۱۶ اینچ با فشار ۱۰۵۰psi، در مشکان و راه‌اندازی ایستگاه انشعاب و دیگر اقدام‌های شرکت گاز استان فارس در این مناطق با هدف تقویت فشار و افزایش ظرفیت انتقال گاز شبکه شرق استان به‌منظور حمایت از صنایع و افزاش تولید و اشتغالزایی انجام شده است.

میدانشاهی با بیان اینکه اعتبار اجرای این پروژه‌ها، حدود ۴۹۶ میلیارد تومان است، گفت: با بهره‌برداری این طرح‌ها، شاهد فراهم شدن بستری مناسب با هدف توسعه صنایع و ایجاد اشتغال در منطقه و حرکتی رو به جلو خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه انتقال گاز شبکه شرق استان به‌منظور تمرکز ویژه شرکت گاز استان فارس به گازرسانی به صنایع است، ادامه داد: همزمان با دهه کرامت و حماسه سوم خرداد، عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۱ روستای بله‌زار بالا و پایین، پارک‌برم، اسلام‌آباد، گچ نقاشی، سعادت‌آباد و مورد سوسنی و محور صنعتی قره چمن در شهرستان شیراز و روستاهای امیرسالاری، تنگ تغز، گرگان و شهرک احمدیه از توابع شهرستان‌های خفر و جهرم با اعتباری ۹۴.۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

منبع : شانا
برچسب ها :

اتصال روستای

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.