رئیس جمهور تایوان: برای حل اختلافات، ابزار صلح‌آمیز لازم است

رئیس جمهور تایوان امروز (شنبه) تاکید کرد، مساله تایوان باید به صورت صلح‌آمیز حل شود و درگیری نظامی یکی از گزینه‌ها نیست.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تسای اینگ-ون، رئیس جمهور تایوان گفت: اتفاق نظری که در حال حاضر در جهان وجود دارد این است که مساله تایوان باید به صورت صلح‌آمیز حل شود. جنگ یکی از گزینه‌ها نیست. هیچ یک از طرفین نمی‌توانند بدون ابزار صلح‌آمیز اوضاع موجود را تغییر دهند. تایپه در اقدامات تحریک‌آمیز مشارکت نخواهد کرد اما تحت فشار نیز سازش نمی‌کند.

وی ضمن تاکید بر عزم تایوان برای حفاظت از خود، گفت: تایپه در حال مذاکره با واشنگتن در مورد تامین تسلیحات به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار است.

به دنبال دیدار تسای اینگ-ون با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در آوریل سال جاری میلادی، اوضاع پیرامون تایوان بار دیگر متشنج شد و پکن مانورهای نظامی سه‌ روزه‌ای را در نزدیکی این جزیره تحت عنوان "هشدار" برای جدایی‌طلبان تایوانی و قدرت‌های خارجی آغاز کرد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ میلادی به صورت مستقل از چین اداره شده است. پکن، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند در حالی که تایوان همچنان تاکید دارد که یک کشور خودمختار است اما از اعلام استقلال امتناع کرده است. پکن با هرگونه ارتباط رسمی کشورهای خارجی با تایپه مخالف است و حکومت چین بر این جزیره را مسلم و بدون چون و چرا می‌داند.

در همین حال، روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ" به نقل از چی لی-یی، کارشناس نظامی مستقر در تایپه گزارش داد، تایوان ممکن است از آمریکا بخواهد به ارسال جدیدترین نسخه از سامانه‌های دفاع موشکی و هوایی پاتریوت سرعت ببخشد.

این کارشناس گفت: اگر آمریکا سامانه‌های موشکی پاتریوت PAC-۳ MSE را برای تایوان تامین کند، این اقدام به طور قطع اعتماد سیاسی میان تایپه و واشنگتن را تقویت می‌کند.

وی افزود: تجربه اوکراین ممکن است باعث شود که تایوان درخواست‌های خود از آمریکا را برای تسریع ارسال نسخه پیشرفته سامانه‌های PAC-۳ مجددا تکرار کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.