پلیس پاکستان به دنبال تفتیش خانه نخست‌وزیر سابق / عمران خان: ارتش با من مشکل دارد

پلیس پاکستان اعلام کرد که قصد دارد منزل عمران خان را تفتیش کند، اقدامی که می‌تواند به تشدید خشونت‌ها در این کشور آسیای جنوبی منجر شود که همین حالا هم دچار بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از دریافت مجوزهای لازم، صدها نیروی پلیس خانه عمران خان را تفتیش خواهند کرد.

امیر میر، مدیر اطلاعات منطقه پنجاب گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد حدود ۴۰ تروریست در خانه عمران خان مخفی شده‌اند. پس فکر می‌کنم ما به حدود ۴۰۰ نیروی پلیس برای تفتیش این خانه نیاز خواهیم داشت.

منظور این مقام پاکستان از تروریست، حامیان عمران‌خان هستند که به حمله و تخریب ساختمان‌های نظامی و دولتی متهم شده‌اند. با این حال، بازداشت شخص عمران خان مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای بازداشت عمران‌خان وجود ندارد، گفت: پلیس تنها در صورتی خانه را تفتیش می‌کند که عمران خان اجازه این کار را بدهد. در غیر این صورت، نیروهای پلیس عقب خواهند نشست تا دولت گام‌های بعدی را در پیش گیرد.

گرچه عمران خان پیشتر پذیرفته که خانه‌اش را در دسترس نیروهای پلیس قرار دهد، اما مقامات دولتی برای اجتناب از بروز خشونت توسط حامیان او، می‌گویند که برای تفتیش خانه به اجازه‌اش نیاز دارند.

خانه عمران خان در منطقه «زمان پارک» لاهور واقع شده، منطقه‌ای که در ماه مارس شاهد درگیری شدید میان حامیان عمران خان و نیروهای پلیسی بود که سعی داشتند این رئیس‌جمهوری سابق پاکستان را به دلیل امتناع از حضور در دادگاه بازداشت کنند.

خان که نهایتاً در ۹ مه به اتهام اختلاس بازداشت شد، با قرار وثیقه‌ای که در ماه میلادی جاری به پایان خواهد رسید موقتاً آزاد شد.

بازداشت او موج گسترده‌ای از خشونت‌ها توسط حامیانش را به دنبال داشت که به تاسیسات نظامی و دیگر ساختمان‌های دولتی حمله‌ور شدند.

این درگیری‌ها در حالی اتفاق افتاد که این کشور آسیای جنوبی با جمعیت ۲۲۰ میلیون تن، درگیر بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود است و چندین ماه است که بودجه صندوق بین‌المللی پول که نقشی حیاتی در بحران تعادل پرداخت‌های این کشور دارد، به تعویق افتاده است.

در روز چهارشنبه مقامات پنجاب از خان خواستند تا حامیانش را که به حمله به مواضع ارتش قدرتمند این کشور متهم هستند، تحویل بدهد. عمران خان اما می‌گوید به هیچ یک از کسانی که در این خشونت‌ها دخیل بودند، پناه نداده است و مقامات تنها در صورتی می‌توانند اقدام به تفتیش خانه او کنند، که حکم دادگاه را در دست داشته باشند.

در عین حال عمران خان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که از زمان بروز خشونت ها هیچ گفتگویی با مقامات ارتش پاکستان نداشته است.

او گفت: فرمانده کنونی ارتش مشخصاً با من مشکلاتی دارد. من نمی‌دانم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، اما در حال حاضر هیچ گفتگویی میان ما در جریان نیست.

عمران خان چند روز قبل تنها ساعاتی پس از تکرار ادعای خود مبنی بر دست داشتن یک مقام ارشد امنیتی در طرح ترور او در ماه نوامبر، بازداشت شد.

این ستاره سابق کریکت پاکستان می‌گوید که دولت شهباز شریف، نخست وزیر این کشور از رویارویی با حزب متبوع عمران خان (تحریک انصاف پاکستان) در انتخابات سراسری پیش‌رو می‌ترسد، انتخاباتی که باید حداکثر در ماه اکتبر برگزار شود.

او گفت: حزب ما یک سال است که با سرکوب مواجه است. من را از طریق توطئه این رهبر سابق ارتش از قدرت حذف کردند.

انتهای پیام 

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.