تشکیل «جوخه ویژه» برای بازداشت رهبران حزب عمران خان در پاکستان

رسانه‌های پاکستانی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند، پلیس این کشور یک "جوخه ویژه" را برای دستگیر کردن مقام‌های ارشد حزب اپوزیسیون "تحریک انصاف" که به عمران خان تعلق دارد، تشکیل داده است.

به گزارش سیمای انرژی، شبکه تلویزیونی آری نیوز (ARY News) گزارش داد، این جوخه شامل "نیروهای ویژه" است اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان روز سه‌شنبه قول داد، سازمان‌دهندگان و رهبران اعتراضات گسترده روز نهم مه را که در واکنش به دستگیر کردن عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان صورت گرفت، به دست عدالت بسپارد.

عمران خان روز نهم مه در ارتباط با دسیسه فسادی مشهور به دسیسه "قادر تراست"، موسسه خیریه‌ای که او به همراه همسرش آن را ریاست می‌کرد بازداشت شد.

به ادعای مقامات دولتی، عمران خان و همسرش از طریق یک موسسه خیریه، زمینی به ارزش میلیون‌ها دلار به عنوان رشوه از یک سرمایه‌دار املاک و مستغلات دریافت کرده‌اند و این مساله باعث وارد شدن خسارتی به ارزش ۵۰ میلیارد روپیه (۱۷.۶ میلیون دلار) به خزانه‌داری ملی پاکستان شده است.

عمران خان و دستیارانش هرگونه تخلف مرتبط با اتهام‌های وارده در این پرونده را رد کرده‌اند. فرد متمول و سرمایه‌گذار بخش املاک که در معرض اتهام پرداخت این رشوه قرار گرفته نیز پیشتر اتهامات مربوطه را رد کرده بود.

بعد از دستگیر شدن عمران خان، حزب تحریک انصاف از شهروندان پاکستان خواست با تشکیل تجمعات گسترده، آزادی این سیاستمدار را مطالبه کنند. به دنبال طرح این فراخوان، اعتراضاتی گسترده در سراسر پاکستان به راه افتاده که به آتش زدن خودروهای پلیس توسط تظاهرکنندگان و آسیب زدن به اموال دولتی منجر شد. متعاقب این تظاهرات نیروهای پلیس نیز از گاز اشک‌آور و خودروهای آب‌پاش برای متفرق کردن جمعیت تظاهرکنندگان استفاده کردند. روز دوشنبه عمران خان از حامیانش خواست تظاهراتی صلح‌آمیز در پاکستان برگزار کرده و از نقض قوانین اجتناب کنند.

دادگاه عالی پاکستان، روز ۱۱ مهم دستگیری عمران خان را غیرقانونی اعلام کرده و دستور به آزادی فوری او داد. کمیته قضایی دادگاه عالی اسلام آباد پاکستان عمران خان را به قید وثیقه تا تاریخ ۲۶ مه آزاد کرد. این نهاد حکم به ممنوع شدن دستگیر کردن عمران خان توسط مقام‌های ضابط قانون تا تاریخ ۱۷ مه و در ارتباط با هر پرونده جدید ثبت شده بعد از تاریخ ۹ مه داد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.