یکی از فرماندهان ارشد چین خواستار کسب توانایی‌های جنگی غیرمتعارف شد

یکی از ژنرال‌های ارشد چین با درس گرفتن از بحران اوکراین، خواستار ادغام بیشتر قابلیت‌های جدید از جمله هوش مصنوعی با تاکتیک‌های جنگی متعارف پیش از هرگونه رویارویی احتمالی با غرب شد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال وانگ هیجیانگ، فرمانده فرماندهی غربی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در مقاله‌ای برای روزنامه استادی تایمز (Study Times) نوشت: ژانر جدیدی از جنگ ترکیبی از جنگ اوکراین پدیدار شده است که شامل ترکیبی از جنگ سیاسی، جنگ مالی، جنگ تکنولوژی، جنگ سایبری و جنگ شناختی می‌شود.

به اسم امنیت ملی و جلوگیری از تهدیدهای غرب، تلاش‌های چین برای آماده کردن کشور برای چالش‌های امنیتی به رغم رکود اقتصادی و پاندمی کرونا، کاهش نیافته است. قرار است بودجه دفاعی در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هست سال پیاپی افزایش یابد.

مقیاس و گستردگی تدارکات نظامی چین نه تنها از سوی غرب بلکه توسط همسایگان چین و تایوان که پکن ادعای مالکیت بر آن را دارد، به دقت زیر نظر گرفته شده است.

ژنرال وانگ هیجیانگ در ادامه این مقاله گفت: در حال حاضر و در آینده، درگیری‌ها و آشوب‌های محلی مکرر هستند، مشکلات جهانی رو به افزایش هستند و جهان وارد دوره جدیدی از آشوب و تغییر شده است.

وی افزود: با وجود تهدیدات مهار، محاصره، جداسازی، سرکوب و همچنین تهدیدات نظامی از سوی برخی کشورهای غربی، احتمال بروز تهدیدات مختلف در هر لحظه و هر زمان وجود دارد.

نیروهای مسلح چین با وجود بودجه دفاعی صدها میلیون دلاری، تجربه جدیدی در جنگ با سلاح گرم ندارند و آخرین جنگ‌ نظامی‌شان مربوط به سال ۱۹۷۹ میلادی با ویتنام است.

این مقام ارشد نظامی چینی تصریح کرد، توانایی برای پیروزی در جنگ برای حفظ امنیت ملی لازم است.

آمادگی جنگی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در یک جنگ ترکیبی در ماه‌های اخیر مرکز توجه بوده است چرا که چین با تلاش برای تحت کنترل درآوردن تایوان، خودش را در خطر درگیری بالقوه با آمریکا قرار داده است.

ژنرال وانگ هیجیانگ گفت، چین با تقویت توانایی‌ها در حوزه‌هایی چون هوش مصنوعی، شبکه‌های اطلاعاتی و هوانوردی و فضا، در تلاش است تا مزیت‌ها و برتری‌های نظامی جدیدی بدست آورد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.