رسانه اسرائیلی: روابط روسیه و اسرائیل دیگر مثل قبل نیست

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بروز تنشی رو به وخامت در روابط این رژیم با روسیه در پی همگرایی میان ایران و روسیه خبر دادند.

به گزارش سیمای انرژی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، نیر دفوری، تحلیلگر مسایل نظامی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره تنش به وجود آمده در روابط این رژیم با روسیه گفت: این تنش احتمالا ناشی از گرم شدن روابط تل‌آویو-کی‌یف و اقداماتی است که اسرائیل اخیرا برای اوکراین انجام داد.

دفوری تاکید کرد: در هر دو حالت روابط میان اسرائیل و روسیه دیگر همانند قبل نیست.

این تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به نگرانی رژیم صهیونیستی از تلاش روسیه برای انتقال فناوری هسته‌ای به ایران گفت: تلاش‌هایی از طریق تمامی امکانات موجود برای متوقف کردن این اقدام در دست انجام هستند زیرا این مساله می‌تواند در آینده در دانش و فناوری و نیز در بخش‌های هسته‌ای نظامی ایران تاثیر بگذارد.

او افزود: اکنون نابسامانی و تنشی وجود دارد و باید ببینیم این شرایط در آینده چگونه تغییر خواهد کرد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی فاش کردند که این رژیم با فشار آمریکا با تامین مالی منابع استراتژیک برای اوکراین موافقت کرد.

اوایل فوریه گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه‌اش در حال بررسی امکان انتقال سامانه ضد راکتی موسوم به "گنبد آهنین" به اوکراین است.

رون بروسور، فرستاده رژیم صهیونیستی در آلمان ژانویه گذشته اعلام کرد، "اسرائیل در پس پرده و بیشتر از آنچه اعلام شده، به اوکراین کمک می‌کند".

روزنامه نیویورک تایمز نیز پیشتر نوشته بود، اسرائیل با وجود هشدارها و تهدیدهای روسیه برای پاسخ، با انتقال خمپاره‌های آمریکایی که ذخیره کرده به اوکراین موافقت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اکتبر گذشته با اشاره به یک رویکرد مثبت در روابط کشورش با اسرائیل گفت که دستگاه‌های اطلاعاتی دو طرف همکاری با یکدیگر را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.