تهدید نتانیاهو به ترور تحریک‌کنندگان و بالاترین سطح هشدار امنیتی پلیس در روز «راهپیمایی پرچم»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تهدید کرد، هرکس که روز پنج‌شنبه همزمان با برگزاری "راهپیمایی پرچم" برای اقدامات تحریک‌آمیز تلاش کند، ترور می‌شود.

به گزارش سیمای انرژی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه ۱۴ عبری گفت: ما عملیات ترور را نه تنها در نوار غزه؛ بلکه در اماکن دیگری اجرا کرده‌ایم و هرکس که در روز «راهپیمایی پرچم» ما را تحریک کند خونش ریخته می‌شود.

وی ادامه داد: ما عملیات ترور را در برخی عرصه‌ها اجرا کردیم. همه آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما از این سیاست بازنخواهیم گشت؛ بلکه آن را در زمان مناسب اجرا خواهیم کرد.

وی مدعی شد که حماس در عملیات اخیر این رژیم علیه غزه شرکت نکرده؛ بلکه تنها چند موشک ضد هوایی شلیک کرده است.

نتانیاهو در پاسخ به سوالی پیرامون امکان اجرای حملات جدید در غزه مدعی شد: من نمی‌توانم بگویم که ما هرگز به حملات باز نخواهیم گشت و دقیقا چه وقت آن رخ خواهد داد؛ اما بی‌شک ما در تقویت بازدارندگی موفق شدیم!

پیش از این، نتانیاهو اعلام کرده بود که راهپیمایی نژادپرستانه "پرچم" که شهرک‌نشینان و حزب راست افراطی در قدس اشغالی آن را برگزار می‌کنند، مطابق "مسیر، ترتیب و روش خود" برگزار خواهد شد یعنی از باب العامود عبور خواهد کرد.

وی گفت، هدف از تجاوز اخیر این رژیم علیه غزه تغییر موازنه «بازدارندگی میان رژیم اسرائیل و جنبش جهاد اسلامی» در نوار غزه بود.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که عملیات نظامی حارس‌ الأسوار (نگهبان دیوارها) در سال ۲۰۲۱، شدیدترین ضربه را به حماس در تاریخ آن وارد کرد و منجر به تغییر معادله بازدارنگی شد.

همزمان با اصرار و پافشاری دولت رژیم صهیونیستی برای برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم»، برخی منابع صهیونیست از احتمال شکل گیری دوباره تنش و ازسرگیری حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی هشدار داده‌اند.

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» درباره این راهپیمایی نوشت، پلیس رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه جاری برای تامین امنیت راهپیمایی تحریک آمیز در قدس اشغالی، سطح هشدار را به بالاترین سطح خواهد رساند.

این روزنامه افزود، انتظار می‌رود ده‌ها هزار تندروی اسرائیلی در راهپیمایی تحریک آمیز قدس اشغالی شرکت کنند و تعدادی از وزرا از جمله ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی در راهپیمایی امسال شرکت خواهند کرد. پلیس نیز از مشارکت سایر وزرا از جمله: اوریت استرک، وزیر شهرک سازی و وظایف ملی، مری رگیو، وزیر حمل و نقل اسرائیل، میر پوروش وزیر به اصطلاح اورشلیم و میراث اسرائیل و اسحاق واسرلف، وزیر نقب و الجلیل خبر داد.

پلیس خاطرنشان کرد که برای تامین امنیت راهپیمایی «پرچم» که در باب العامود برگزار می‌شود، با شرکت تعداد زیاد نیرو آماده می‌شود.

این روزنامه به نقل از یک افسر ارشد اسرائیلی نوشت: ما برای هر سناریوی «افراطی» آماده هستیم.

پلیس اشغالگر آمادگی خود را برای برگزاری جشن‌های شهرک نشینان در پایان هفته جاری به مناسبت سالگرد اشغال کل شهر قدس اعلام کرد.

پلیس اعلام کرد که هزاران نفر از اعضای خود و به اصطلاح "مرزبانان" را در سراسر شهر مستقر خواهد کرد تا از فعالیت‌های شهرک نشینان محافظت کنند.

راهپیمایی تحریک آمیز «پرچم» در همان مسیر سال گذشته از مرکز شهر تا دیوار البراق با گذر از بخش قدیمی شهر برگزار می‌شود و ۲۰۰۰ پلیس برای تامین امنیت آن مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.