فیصل مقداد: با وجود نکات منفی، اما فرصتی برای همکاری مشترک بین ترکیه و سوریه وجود دارد

وزیر خارجه سوریه امروز (چهارشنبه) در نشست چهارجانبه در مسکو گفت، با وجود اقدامات منفی طی سال‌های گذشته، اما فرصتی برای همکاری مشترک میان ترکیه و سوریه با کمک و حمایت روسیه و ایران وجود دارد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از روسیا الیوم، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه گفت: ما همواره با روی باز و به صورت سازنده، آماده گفتگو هستیم که این برخاسته از باور همیشگی ما نسبت به این امر است که گفت‌وگو و مذاکره بهترین راه برای دستیابی به اهداف مطلوب است که این امر تا زمانی است که گفتگو بر مبنای احترام متقابل به حاکمیت کشور، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی آن و عدم مداخله در امور داخلی آن کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: با کمک تلاش‌های مشترک ما، نشست آستانه نتایج مثبت متعددی را در عالم واقع محقق کرد و در حل برخی از مسائل موفق عمل کرد اما در حل مسائل دیگر ناکام ماند، اما ما در حال حاضر درصدد یک ساختار جدید متفاوت هستیم که بتواند در تعامل با مسائل مختلفِ مورد توجه ما، پویاتر باشد.

مقداد عنوان داشت: سوریه و ترکیه مرزهای طولانی و اهداف و منافع مشترک دارند و ما بر این باوریم که با وجود تمامی این نکات منفی سال‌های گذشته، اما فرصتی برای همکاری مشترک از سوی دو کشور با کمک و حمایت دوستان روس و ایرانی جهت تحقق این اهداف و منافع در راستای برآورده‌ کردن خواسته‌های دو ملت سوریه و ترکیه دست داده است.

مقداد اظهار کرد: هدف اساسی ما پایان دادن به حضور نظامی غیرقانونی در خاک سوریه، حال به هر شکلی که باشد، است، این امر طبیعتاً شامل نیروهای ترکیه‌ای نیز می‌شود و بدون پیشرفت در این موضوع، ما در جای خود درجا می‌زنیم و به هیچ نتیجه واقعی نخواهیم رسید و ما بر موضوع عقب نشینی کار می‌کنیم و خواهان آن خواهیم شد و بر آن اصرار می‌ورزیم.

وی تاکید کرد: در روابط با کشورهای دیگر، سوریه چشمش به آینده است که این امر حقوق مردم سوریه و منافع ملی آنها را که نمی‌توان از آنها کوتاه آمد یا بر سر آن معامله کرد، حفظ کند.

مقداد اظهار کرد که باید با تمامی گروه‌های تروریستی در خاک سوریه مقابله کرد و این گروه‌ها را با هر عنوان مختلفی که دارند، از بین برد، چراکه این گروه‌ها خطری بر سوریه و بر کشورهای دیگر هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.