کشته شدن ۵ سرباز هندی در جامو و کشمیر

ارتش هند اعلام کرد، پنج تن از سربازان این ارتش در یک انفجار رخ داده حین درگیری مسلحانه با شبه‌نظامیان در منطقه جامو و کشمیر کشته شدند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در یک بیانیه منتشر شده از سوی ارتش هند اعلام شد، این ارتش دست به "عملیاتهای بی وقفه مبتنی بر اطلاعات برای از بین بردن گروهی از تروریستها" زد که در کمین علیه یک کامیون ارتش هند در منطقه توتا گالی جزو بخش بهاتا دهوریان جامو دست داشتند.

ارتش هند اعلام کرد، ماه گذشته میلادی در بخش راجوری منطقه جامو، در یک حمله شبه نظامیان پنج سرباز هندی کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شد.

در بیانیه روز جمعه ارتش هند آمده است، طبق برخی اطلاعات خاص "درباره حضور تروریست‌ها" در جنگل کاندی در راجوری، یک عملیات مشترک در روز چهارشنبه به اجرا در آمد.

ارتش هند خاطرنشان کرد: در حدود ساعت ۰۷:۳۰ تاریخ پنجم ماه مه ۲۰۲۳، یک تیم جستجو با یک گروه از تروریست‌هایی که در یک غار سنگر گرفته‌ بودند درگیر شد. این منطقه یک منطقه صخره‌ای و با پوشش گیاهی انبوه است.

در ادامه این بیانیه تصریح شد، شبه نظامیان "به تلافی حملات یک بمب را منفجر کردند."

ارتش هند اعلام کرد،‌ تیم نیروهای این ارتش "متحمل دو کشته و زخمی شدن چهار تن از جمله یک افسر" شد.

ارتش هند در بعد از ظهر جمعه اعلام کرد، سه تن از سربازان زخمی شده در حمله صبح آن روز به دلیل شدت جراحاتشان جان خود را از دست دادند.

این ارتش خاطرنشان کرد، تیم‌های نظامی بیشتری از مناطق اطراف روانه منطقه رویارویی شدند. طبق گزارشهای اولیه، گروهی از تروریستها در منطقه به دام افتادند و احتمال تلفات در میان گروه تروریستها وجود دارد.

حمله رخ داده در روز جمعه در منطقه جامو چند روز بعد از آن حادث شد که ارتش هند اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور به خنثی کردن یک "تلاش برای نفوذ" در منطقه "کوپوارا" در کشمیر اقدام کردند.

ارتش هند در بیانیه خود تصریح کرده بود: در اوایل صبح سوم مه در حدود ساعت ۰۸:۳۰ به وقت محلی تروریستهای مشاهده شده از سوی سربازان از یک ناحیه از خط کنترل نفوذ کردند. بعد از آن یک درگیری مسلحانه شدید در نتیجه از بین رفتن دو تروریست اتفاق افتاد.

در ماه‌های قبل از آن نیز ارتش هند اعلام کرده بود تلاشها برای "نفوذ" در منطقه جامو و کشمیر را خنثی کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

سرباز کشمیر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.