پژوهشگر آمریکایی: توافق‌های ابراهیم در خطر است

یک پژوهشگر در موسسه آمریکایی حامی اسرائیل به نام "حقیقت به خاطر خاورمیانه" اعلام کرد که به دلیل بی ثباتی در اسرائیل و آمریکا و کم شدن توجه واشنگتن به منطقه خاورمیانه، توافق‌های ابراهیم در خطر است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از الجزیره، جوزف ابستین، پژوهشگر در این موسسه در مقاله‌ای در مجله نیوزویک اعلام کرد که دغدغه دولت کنونی آمریکا و اسرائیل دیگر مربوط به گسترش این توافق‌نامه‌ها نیست، بلکه اطمینان از عدم انحلال آن است.

وی در مقاله خود با توصیف توافق‌های ابراهیم به عنوان "بزرگ‌ترین دستاورد سیاسی آمریکا در منطقه"، اعلام کرد که انگیزه اصلی موافقت برخی از کشورهای عربی با این توافق‌ها این اعتقاد همراه با مبالغه بود که راه به سوی آمریکا از مسیر اسرائیل می‌گذرد.

با این وجود، این نویسنده می‌گوید که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که نسبت به دنبال کردن سیاست عدم مداخله روزافزون در خاورمیانه اهتمام دارد که این مساله کشورهای منطقه را واداشت تا به دنبال تضمین‌هایی برای ثبات از جانب ابرقدرت‌های دیگر همچون چین و روسیه بگردند و به کاهش مناسبات خود با اسرائیل فکر کنند.

این نویسنده عنوان داشت که بی ثباتی در داخل اسرائیل و ضعف دولت‌هایش و کاهش انسجام اجتماعی نگرانی برخی از کشورهای عربیِ امضا کننده توافق‌های ابراهیم را به دنبال داشته است.

وی گفت، اینکه دولت نتانیاهو قدرت و اختیارات زیادی به تندروها داده است و واکنشی به اظهارات تحریک آمیز بتسلئیل اسموتریچ، عضو کنست نشان نداده است، نگرانی‌های کشورهای امضا کننده توافق‌های ابراهیم را درمورد درستی شریک دانستن نتانیاهو به دنبال داشته است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.