جنگنده‌های چینی بار دیگر از تنگه تایوان عبور کردند

در پی سفر رئیس‌جمهوری تایوان به آمریکا، ۹ جنگنده چینی امروز (جمعه) از تنگه تایوان عبور کرده و گشت آمادگی رزمی انجام دادند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان چهارشنبه به آمریکا سفر کرد. او قرار است سپس به آمریکای لاتین سفر کند و ظاهراً قرار است در راه برگشت، مجددا در آمریکا توقف داشته و در لس‌آنجلس با کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیداری داشته باشد. چین هشدار داده که اگر این دیدار صورت پذیرد، اقدامات تلافی‌جویانه انجام خواهد داد.

وزارت دفاع تایوان امروز اعلام کرد که ۹ فروند جنگنده چینی از تنگه تایوان عبور کردند.

تایوان جزیره‌ای خودمختار است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس گرفتن آن می‌داند. آمریکا بزرگترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان است و با سفر سال گذشته رئیس وقت مجلس نمایندگان این کشور به تایوان، پکن نسبت به افزایش حمایت واشنگتن از تایپه حساس‌تر شده است.

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور با جنگنده‌های و ناوهای خود وضعیت را تحت نظارت داشته و از اصل «عدم تشدید مناقشه» پیروی کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: اعزام نیروهای ارتش چین به تشدید عامدانه مناقشه در تنگه تایوان منجر می‌شود که نه تنها صلح و ثبات را تضعیف می‌کند، بلکه تاثیر مخربی بر امنیت منطقه و توسعه اقتصادی دارد.

وزارت دفاع این جزیره خودمختار عبور جنگنده‌های چینی از تنگه تایوان را «اقداماتی غیرمنطقی» توصیف کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.