دعوت رئیس اسرائیل از احزاب عربی برای شرکت در مذاکرات درباره تعدیل قانون قضائی

رئیس رژیم صهیونیستی از نمایندگان احزاب عرب برای مشارکت در گفت‌وگوهای مربوط به تعدیل قانون دستگاه قضا در کنار دیگر احزاب اسرائیلی دعوت کرد.

به گزارش سیمای انرژی، در این راستا، «اسحاق هرتزوگ» رئیس اسرائیل با پنج نفر از نمایندگان عرب کنست شامل اعضای «هیئت ائتلاف جبهه دموکرات صلح و مساوات و جنبش تغییر عربی» دیدار کرد.

به گزارش «الشرق الاوسط»، این هیئت شامل که شامل «ایمن عودة»، «احمد الطیب»، «عایدة توما سلیمان» و «عوفر کسیف» و «یوسف العطاونة» بود، و این افراد تاکید کردند که «کودتای قضایی» کابینه می‌تواند به حقوق شهروندان عرب آسیب بزند و مانع دموکراسی واقعی و موجب تحکیم اشغالگری و تبعیض نژادی شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، این هیئت از خطر شکل گیری شبه نظامیان مسلح موسوم به «گارد ملی» تحت سلطه «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی هشدار داد و تاکید کرد که این شبه نظامیان شهروندان عرب و فلسطینیان قدس را بدون هیچ نظارت و کنترلی مورد هدف قرار می‌دهند.

عوده پس از این دیدار به سرویس‌خبریان گفت: بر دو موضوع تاکید کردیم؛ اول اینکه ما بخشی از این جنبش اعتراض آمیز هستیم و می‌خواهیم آن را به موفقیت برسانیم و کاهش دموکراسی به نفع ما نیست؛ اما موفقیت نخست ادامه یافتن این اعتراضات تا زمان سقوط این رژیم است و این امر مهم حتما تحقق می‌یابد. دوم اینکه دموکراسی به معنای بازگرداندن نخبگان اشکنازی قدیم نیست و دموکراسی برای همه است و لغو اشغالگری و قانون قومیت گرایی و تبعیض علیه شهروندان عرب در دل دموکراسی جا دارد.

همچنین وی هشدار داد که نتانیاهو در حال تلاش برای سوء استفاده از قدرت با هدف تبدیل جدال دموکراسی به نژادپرستی است و ابزار کار وی استفاده از همان گارد ملی است که ایتامار بن گویر برای حمله به ملت فلسطین آن را تشکیل داده است.

هرتزوگ روز سه شنبه با نمایندگان دو حزب «آینده روشن» به ریاست «یائیر لاپید» و حزب «اردوگاه رسمی» به ریاست «بنی گانتس» به مدت یکساعت و نیم گفت‌وگو کرد و صبح روز چهارشنبه این گفت‌وگوها با مشارکت سایر احزاب از سر گرفته شد.

هرتزوگ امکان پی ریزی پایه‌های مشترک به منظور ایجاد اصلاحات قانونی را بر اساس راه حل‌های میانه که دو هفته قبل پیشنهاد داده بود با این احزاب بررسی کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.