کیم جونگ اون افزایش تولید تسلیحات هسته‌ای قدرتمندتر را درخواست کرد

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، رهبر این کشور خواستار آن شده که دانشمندان کشورش تولید "مواد هسته‌ای در رده تسلیحاتی" را افزایش داده و تسلیحات قدرتمندتری بسازند.

به گزارش سیمای انرژی، خبرگزاری رسمی کره شمالی (کی.سی.ان.ای) گزارش کرد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در نشستی با مقامات و دانشمندان در یک انستیتوی دولتی تسلیحات هسته‌ای در روز دوشنبه بر لزوم افزایش تولید سوخت بمب برای تحقق هدف افزایش "تصاعدی" زرادخانه هسته‌ای کشورش و آنچه "وظایفی مهم" برای صنعت هسته‌ای کره شمالی خواند، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون همچنین برنامه‌های کشورها برای انجام ضدحملات هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد و دانشمندان این کشور به او در خصوص جدیدترین سامانه‌های تسلیحاتی با قابلیت حمله کلاهک‌های هسته‌ای و پیشرفت در زمینه فن آوری‌های نصب کلاهک هسته‌ای به روی موشک‌ها گزارش دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون از مقام‌های مسؤول کشورش خواست "تولید مواد هسته‌ای در رده تسلیحاتی" که برای افزایش "تصاعدی" زرادخانه هسته‌ای این کشور لازم است را تشدید کنند.

به نوشته خبرگزاری "کی.سی.ان.ای" کیم جونگ اون همچنین "تشویق به ادامه تولید تسلیحات هسته‌ای قدرتمند کرد" و گفت که این تسلیحات باعث ترس دشمنان کشورش خواهد شد.

روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" کره شمالی تصاویری از این بازرسی کیم جونگ اون از برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور منتشر کرد. در این تصاویر رهبر کره شمالی در حالی که چند مقام یونیفرم پوش او را احاطه کرده‌اند، به بازرسی از کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی که از مدل "هواسان-۳۱" معرفی شد، می‌پردازد.

بر اساس طرح‌هایی که روی دیوار موجود در پس زمینه این تصاویر نصب شده‌اند، این کلاهک‌ها قابلیت سوار شدن بر انواع مختلف موشک‌ها را دارند.

کره شمالی سال گذشته میلادی خودش را یک "قدرت هسته‌ای" غیرقابل بازگشت" اعلام کرد.

به گفته تحلیلگران، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه شنبه گزارش‌های متعددی با موضوع تسلیحات هسته‌ای منتشر کردند که می‌تواند نشانه تدارک این کشور برای دست زدن به هفتمین آزمایش هسته‌ای خود باشد.

چئونگ سئونگ چانگ، محقق موسسه سجونگ کره جنوبی، اظهار کرد: "کره شمالی این بار از یک کلاهک هسته‌ای تاکتیکی بسیار مینیاتوری رونمایی کرد و بسیاری این سوال را دارند که آیا واقعاً این کلاهک می‌تواند منفجر شود؟"

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: "احتمال اینکه کره شمالی در گام بعدی به انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود با این کلاهک‌های هسته‌ای تاکتیکی دست بزند، افزایش یافته است."

به نوشته خبرگزاری  فرانسه، یک کارشناس گفت، پیونگ یانگ در تقابل با رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی، الگوی "تلافی جویی" با پرتاب موشک‌ و آزمایش‌های تسلیحاتی را در پیش گرفته که نشان‌دهنده هزینه‌های مالی عظیم - و ناپایدار - برای این کشور فقیر است.

پارک وون گون، استاد دانشگاه اِوها در سئول، به خبرگزاری فرانسه گفت: "کره شمالی نسبت به دادن یک پاسخ قاطع به هر رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا هشدار داده، اما با توجه به تعداد موشک‌های شلیک شده، آنها نمی‌توانند این کار را برای همیشه ادامه دهند."

وی گفت: "اگر رویه آنها چنین باشد، هفتمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی به نوعی پایانی بر این آزمایش‌ها بوده و آنها خود را یک قدرت هسته‌ای اعلام کرده و به مذاکره با آمریکا روی می‌آورند."

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی جداگانه اعلام کرد که ارتش این کشور روز دوشنبه یک مانور شلیک را به اجرا گذاشته و یک حمله هسته‌ای را با استفاده از موشک‌های بالستیک تاکتیکی شبیه‌سازی کرد.

پارک افزود: "کره شمالی دارد یک پیام بسیار منسجم را می‌فرستد. آنها برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک قدرت هسته‌ای تمام عیار در حال مبارزه هستند."

کره شمالی علاوه بر افزایش ذخایر هسته‌ای خود، به دنبال تنوع بخشیدن به سامانه‌های شلیک کلاهک‌های هسته‌ای است.

روز سه‌شنبه، این کشور همچنین ادعا کرد که برای دومین بار یک زیردریایی بدون سرنشین جدید مختص به حمله هسته‌ای را با موفقیت آزمایش کرده است.

این زیردریایی بدون سرنشین "هائیل" نام دارد که در زبان کره‌ای به معنی "سونامی" است. این زیردریایی بدون سرنشین ظاهراً هفته گذشته در آنچه پیونگ یانگ پاسخی به مانورهای نظامی اخیر آمریکا و کره جنوبی خواند، برای نخستین بار آزمایش شد.

سئول ادعای کره شمالی را مورد تردید قرار داده و ارتش کره جنوبی گفته "این احتمال را می‌سنجد" که کره شمالی در این آزمایش اغراق کرده یا حتی ممکن است "ساختگی" بوده باشد.

در این راستا رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: نشانه‌هایی وجود دارند که "کره شمالی در حال توسعه زیردریایی‌های بدون سرنشین است؛ اما ارزیابی می‌شود که آنها هنوز در مراحل اولیه هستند."

اما بر اساس گزارش دیگری از خبرگزاری رسمی کره شمالی پیونگ‌یانگ امروز گفت که زیردریایی بدون سرنشین هائیل، "به‌مدت ۴۱ ساعت و ۲۷ دقیقه در زیر آب مانور داده و مسیری شبیه‌سازی‌شده به طول ۶۰۰ کیلومتر" را پیش از انهدام هدفی در نزدیکی استان هامگیونگ شمالی در اوایل روز دوشنبه طی کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.