اعتراضات سپرده‌گذاران لبنانی مقابل ساختمان بانک مرکزی این کشور

سپرده‌گذاران لبنانی در اعتراض به نحوه برداشت از سپرده‌هایشان، مقابل ساختمان بانک مرکزی تجمع کرده و برخی از معترضان نیز به چند بانک دیگر حمله کردند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، صدها شهروند لبنانی که قادر به برداشت از حساب‌های بانکی خود نیستند، در اعتراض به سازوکار تعیین شده برای برداشت سپرده‌هایشان که آن را ظلمی در حق خود می‌دانند، امروز (جمعه) مقابل ساختمان بانک مرکزی این کشور در بیروت تجمع کردند.

آنها در این تجمع لاستیک خودروها را آتش زده و به سمت ساختمان بانک مرکزی ترقه پرتاب کردند.

همچنین تعداد دیگری از آنها سعی داشتند به بانک واقع در مجاورت بانک مرکزی در بیروت حمله کنند اما پلیس ضد شورش مانع آنها شد و در ادامه نیروهای ارتش در اطراف ساختمان بانک مرکزی مستقر شدند.

همچنین یگان‌های امنیتی دیگری نیز در اطراف برخی از بانک‌های واقع در منطقه الحمرا در غرب بیروت مستقر شدند.

به گفته برخی شاهدان عینی، برخی از معترضان به سمت دو بانک "بیروت والبلاد العربیه" و "الموارد" در منطقه الحمرا رفته و سعی کردند نرده‌های محافظ این دو بانک را بشکنند.

همچنین جمعی از این سپرده‌گذاران خشمگین به سمت منزل ندیم القصار، رئیس شورای مدیریت بانک "BLC" در منطقه الجناح در جنوب غرب بیروت حرکت کرده و قصد ورود به آن را داشتند.

از سپتامبر گذشته که بانک‌های لبنانی به سپرده‌گذاران اجازه برداشت پولشان را نمی‌دهند، یورش‌های متعددی به این بانک‌ها انجام شده است.

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان روز پنج‌شنبه تاکید کرد که بیروت باید اصلاحاتی را که درباره آنها با صندوق بین‌المللی پول توافق کرده، اجرا کند.

صندوق بین‌المللی پول نیز هشدار داد که لبنان با گذشت یک سال از بدعهدی‌اش نسبت به انجام اصلاحات، اکنون در وضعیت بسیار خطرناکی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.