دادستانی کل رژیم صهیونیستی: مداخله نتانیاهو در اصلاح دستگاه قضایی غیرقانونی است

دادستانی کل رژیم صهیونیستی مداخله نخست وزیر این رژیم در اصلاح دستگاه قضایی را غیرقانونی خواند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت العربی الجدید، دادستانی کل رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) اعلام کرد، اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرد شخصا در طرح اصلاح ساختار دستگاه قضایی مداخله خواهد کرد، نقض قانون است.

نتانیاهو پنج‌شنبه در واکنش به اعتراضات علیه طرح اصلاحات قضایی گفته بود که تمامی ملاحظات را کنار می‌گذارد و هر کاری که برای یافتن راه‌حلی در این خصوص لازم باشد، انجام خواهد داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: "دستانم بسته است اما در قانون جدید که شرایط را برای برکناری شخص نخست وزیر محدود کرده، فضای مانور بیشتری را به من می‌دهد".

گالی بهاراف میارا، مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی با نتانیاهو دچار اختلاف شد و در نامه‌ای خطاب به وی تاکید کرد: "موضعگیری حقوقی در این خصوص روشن است و باید هرگونه دخالت در طرح‌ها برای تغییر ساختار قضایی از جمله تشکیل کمیته انتخاب قضات متوقف شود، زیرا این اقدام موجب تعارض منافع می‌شود".

میارا افزود: اظهارات شب گذشته نتانیاهو و هرگونه اقدامی که در نقض این مساله در پیش گرفته، غیرقانونی بوده و دارای تعارض منافع است.

نتانیاهو عصر پنج‌شنبه در سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد که کابینه‌اش هفته آتی طرح جنجالی اصلاحات قضایی را در کنست (پارلمان این رژیم) ارائه خواهد کرد و مصمم است که این طرح را به تصویب برساند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.