مذاکرات وزرای خارجه اردن و انگلیس درباره مساله فلسطین

وزرای خارجه اردن و انگلیس درباره مسایل بین‌المللی و منطقه‌ای و در راس‌ آنها مساله فلسطین با یکدیگر گفتگو کردند.

به گزارش سیمای انرژی، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، طبق بیانیه وزارت خارجه اردن، ایمن الصفدی، وزیر خارجه این کشور در سفر رسمی به انگلیس که مدت آن نیز مشخص نشده، با جیمز کلورلی، همتای انگلیسی خود دیدار و گفتگو کرد.

طبق این بیانیه، مساله فلسطین در راس گفتگوهای دو طرف درباره مسایل منطقه‌ای قرار داشت و الصفدی در این دیدار درباره خطرات تداوم وخامت اوضاع در مناطق فلسطینی هشدار داد و تاکید کرد، جامعه جهانی باید اقدامات روشن و موثری را برای متوقف کردن اقدامات یک جانبه رژیم صهیونیستی که خشونت‌ها را تشدید و راه‌حل دوکشوری را تضعیف می‌کند، در پیش بگیرد.

همچنین وزیر خارجه اردن مقابله با اظهارات تحریک‌کننده و نفرت‌پراکنی را که موجب افزایش تنش‌ها می‌شود، خواستار شد.

به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و چهره افراطی کابینه این رژیم روز یکشنبه در دیدار با حامیان این رژیم در پاریس مدعی شد که "چیزی به نام ملت فلسطین وجود ندارد".

اسموتریچ در ادامه نیز نقشه‌ای ادعایی را به نمایش گذاشت که در آن اراضی تحت اشغال رژیم صهونیستی شامل مرزهای اردن و مناطق فلسطینی نیز بود.

طبق بیانیه وزارت خارجه اردن، الصفدی و کلورلی درباره تلاش‌های انجام شده برای بحران سوریه نیز گفتگو کردند و الصفدی ابتکار عمل اردن برای حل بحران این کشور و پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی آن را به همتای انگلیسی خود ارائه کرد.

اردن قصد دارد ابتکارعملی را برای حل بحران سوریه کلید بزند. وزیر خارجه این کشور سال گذشته نیز درباره این ابتکارعمل صحبت کرده بود و این طرح بر نقش مستقیم کشورهای عربی مبتنی است که با دولت سوریه در گفتگویی سیاسی برای حل بحران این کشور و رفع پیامدهای انسانی، امنیتی و سیاسی آن شرکت می‌کنند.

وزرای خارجه اردن و انگلیس در ادامه بر حمایت کشورهایشان از امنیت و ثبات عراق و تلاش‌ها برای تقویت آن و نیز برآورده کردن خواسته‌های ملت عراق تاکید کردند.

همچنین دو طرف  بحران اوکراین و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی آن را بررسی کرده و درباره ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی‌ها در چارچوب مشارکت استراتژیک دو کشور که در برقراری امنیت و ثبات در منطقه موثراست، توافق کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، الصفدی در این سفر با چند تن از مقامات ارشد انگلیس نیز دیدار و درباره روابط دو کشور و برخی مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مشترک گفتگو کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.