اعضای شورای امنیت از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی انتقاد کردند

اعضای شورای امنیت در جلسه خود با موضوع خاورمیانه از فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و خواستار توقف فوری آنها شدند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کشورهای عضو شورای امنیت در جلسه روز چهارشنبه خود با موضوع خاورمیانه ضمن بررسی آخرین تحولات درگیری دو طرف فلسطینی و اسرائیلی و نیز تنش‌های روبه‌ افزایش در منطقه، تاکید کردند که شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی بر خلاف قوانین بین‌المللی است و باید فورا متوقف شوند.

تور وینسلند، نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در سخنرانی که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه داشت، بر لزوم خودداری تمامی طرفین از هرگونه اقدام یک جانبه‌ای که موجب تشدید تنش‌ها در طول ماه رمضان و عیدهای پاک مسیحیان و یهودیان شود، تاکید کرد و از سران رژیم صهیونیستی خواست فعالیت‌های تحریک‌کننده خود را در این دوره حساس متوقف کنند.

وینسلند اظهار کرد: از اقدامات اسرائیل برای توسعه شهرک‌هایش به شدت ناخرسند هستم.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه نیز از اصلاح قانونی برای بازگشایی شهرک‌های واقع در کرانه باختری اشغالی انتقاد کرد و گفت: شهرک‌های اسرائیل توجیه قانونی ندارند و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است و از دولت تل‌آویو می‌خواهم تمامی فعالیت‌های شهرک‌سازی خود را فورا متوقف کرده و طبق فوانین بین‌المللی به مسؤولیت‌های خود عمل کند.

وی افزود: عملیات‌های رو به افزایش سربازان اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی موجب تلفاتی شده و از این نیروها می‌خواهم شرایط را تشدید نکنند.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز در این جلسه اظهار کرد: سابقه حضور مردم کشورم در سرزمین‌شان به سال‌های طولانی قبل باز می‌گردد و آنها با وجود تمامی دردها و رنج‌ها در این سرزمین باقی می‌مانند.

وی در ادامه به جامعه جهانی درباره پاسخ فلسطینی‌ها به اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: از آتشی که قادر به خاموش کردن آن نیستید، بهراسید.  

همچنین ریاض منصور بر لزوم حمایت شورای امنیت از ملت فسلطین در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی و اتخاذ تمامی اقدامات لازم در این زمینه تاکید کرد.

در چند ماه گذشته تنش‌ها در تمامی نقاط کرانه باختری اشغالی به شدت افزایش یافته و نظامیان اسرائیلی بارها به شهرها و مناطق مسکونی فلسطینی‌ها یورش بردند.

طبق آمار فلسطین از ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۹۰ فلسطینی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و در همین مدت، ۱۴ اسرائیلی نیز در درگیری‌های دو طرف به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.