نتانیاهو خواستار سرکوب تظاهرکنندگان علیه خود و مقابله با نافرمانی ارتش شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، نخست وزیر این رژیم خواستار سرکوب نافرمانی نیروهای رژیم و اتخاذ موضعی محکم‌تر علیه تظاهرکنندگان شده است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت خبری المیادین، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تظاهرکنندگان علیه طرح دولت درباره اصلاح دستگاه قضایی و نیز از فرماندهان ارتش، پلیس و سرویس امنیت عمومی "شاباک" انتقاد کرد.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، نتانیاهو خواهان افزایش مداخله نیروهای امنیتی در سرکوب تظاهرات شد و از فرماندهان سرویس‌های امنیتی خواست، موضع محکم‌تری علیه تظاهرکنندگان اتخاذ کنند. وی به صورت تلویحی مخالفت با طرح مذکور را به برنامه هسته‌ای ایران و "خشونت" فلسطینی‌ها ربط داد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی خواست با نافرمانی مقابله کند و افزود: در گفتمان عمومی جایی برای امتناع از خدمت وجود ندارد.

نتانیاهو هرگونه خشونت را رد کرد اما طبق اعلام رسانه‌های صهیونیستی تجاوزاتی را که روز شنبه بخصوص از سوی حامیان حزبش لیکود علیه تظاهرکنندگان رخ داد، محکوم نکرد.

رهبران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به سرعت این اظهارات نتانیاهو را محکوم کردند.

در این راستا، یائیر لاپید، رهبر این اپوزیسیون خطاب به نتانیاهو در توییتی نوشت: قانون‌گذاری (پیرامون اصلاحات دستگاه قضایی) را متوقف کن، رئیس ستاد کل ارتش مجبور به مبارزه با نافرمانی نیست، رئیس شاباک مجبور به مبارزه با اقدامات تحریک‌آمیز نیست. همه چیز در دست توست، از انداختن مسوولیت به گردن دیگران بپرهیز.

بنی گانتس، وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، مساله نافرمانی نیست، مساله امتناع نتانیاهو از توقف جنگ داخلی و انجام گفتگو است.

در این زمینه روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" نوشت که دو هفته آینده می‌تواند "نقطه بی بازگشتی" را برای سرویس ذخیره ارتش اشغالگر به همراه داشته باشد.

این روزنامه نوشت، حدود ۶۵۰ واحد عملیات ویژه و یگان‌های تهاجمی سایبری در سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی تشدید اقدامات خود را از روز یکشنبه اعلام و تاکید کردند که در صورت تصویب اصلاحات قضایی، تهدید به عدم عضویت در سرویس ذخیره دیگر تئوری نخواهد بود و عملی خواهد شد.

هاآرتص نوشت، این واقعیت که صدها تن از نیروهای ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی تهدید می‌کنند که در صورت تصویب اصلاحات قضایی، از خدمت خودداری می‌کنند، تحولی است که نگرانی‌هایی را برای امنیت رژیم ایجاد می‌کند.

هشدارها درباره بروز جنگ داخلی در اراضی اشغالی همچنان ادامه دارد و رسانه‌های اسرائیلی بارها به احتمال وقوع جنگ واقعی در صورت تصویب اصلاحات قضایی اشاره کرده‌اند.

روز شنبه، ۲۵۰ مقام ارشد سابق در سازمان‌های مختلف امنیتی و دستگاه دیپلماسی صهیونیستی با انتشار پیامی تند، نتانیاهو را به ایجاد دودستگی ویرانگر و وارد کردن آسیب‌های مهلک به انسجام اجتماعی متهم و اعلام کردند، این اصلاحات نتانیاهو بهای خونین سنگین برای رژیم به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر، دیوان عالی رژیم صهیونیستی ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" این رژیم را از دخالت در فعالیت‌های پلیس منع کرد.

این نهاد بن گویر را از دادن دستورات عملیاتی مستقیم یا غیرمستقیم به پلیس به ویژه در طول اعتراضات و تظاهرات علیه دولت منع کرد و تنها حق تعیین اصول و سیاست‌های کلی پلیس را برای وی قائل شد.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد، انجام جزئیات عملیات بر عهده پلیس و افسران، متناسب با شرایط است.

اوایل ماه میلادی جاری، رسانه‌های اسرائیلی بن گویر را به دلیل دستور وی به پلیس برای اعمال خشونت در برخورد با تظاهرکنندگان علیه اصلاحات قضایی انتقاد کردند.

روز شنبه هزاران شهرک نشین برای یازدهمین هفته متوالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو تظاهرات کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.