آغاز نشست امنیتی شرم‌ الشیخ در بحبوحه اعتراض گروه‌های فلسطینی

نشست امنیتی شرم الشیخ امروز (یکشنبه) با حضور مقامات مصر، فلسطین، اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بررسی وضعیت فلسطین اشغالی آغاز شد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، نشست امنیتی مقامات مصر، فلسطین، اردن، آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز در شهر شرم‌ الشیخ برای بررسی وضعیت فلسطین اشغالی و حمایت از آرامش اوضاع میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی آغاز شد.

احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در این رابطه گفت، نشست پنج‌جانبه شرم الشیخ در چارچوب تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای برقراری و حمایت از آرامش میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی برگزار شده و در واقع برای تکمیل بحث و مذاکرات اجلاس العقبه است که ۲۶ فوریه گذشته در اردن برگزار شد.

ابوزید در ادامه اظهار کرد، حضور طرف‌های موثر منطقه‌ای و بین‌المللی در شرم‌الشیخ در چارچوب تلاش جهت تعیین سازوکارهایی برای پیگیری و اجرای توافق‌های انجام شده در نشست العقبه است.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که جبهه مردمی آزادسازی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، حزب مردم، جبهه دموکرات و اتحادیه دموکراتیک (فدا) از تشکیلات خودگردان خواستند در نشست امروز شرم الشیخ با حضور رژیم صهیونیستی، مصر و اردن و با نظارت آمریکا شرکت نکند.

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و جنبش جهاد اسلامی در بیانیه مشترکی پافشاری تشکیلات خودگردان بر حضور در نشست امنیتی شرم الشیخ را به شدت محکوم کرده و آن را «کودتا علیه خواست مردم» دانستند. جبهه مردمی و جنبش جهاد در ادامه بیانیه خود تاکید کردند که رژیم صهیونیستی از این اجلاس‌ها و نشست‌های امنیتی برای آغاز حملات بیشتر در حق مردم فلسطین استفاده می‌کند. آنها در ادامه نیز از رهبران تشکیلات خودگردان خواستند در این نشست شرکت نکنند.

احزاب مردم، جبهه دموکرات و فدا نیز در بیانیه مشترکی از مصر و اردن خواستند نشست شرم الشیخ را لغو کرده و در این مسیر بسیار پرخطر برای ملت فلسطین و حقوق آنها قدم برندارند. این سه گروه فلسطینی در ادامه از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند حضور فلسطین در این نشست را متوقف کند. آنها در بیانیه خود تاکید کردند، این نشست‌ها دارای رویکردی امنیتی جدا از اصل مساله سیاسی ملت فلسطین یعنی توقف اشغالگری هستند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.