اعلام آمادگی انصارالله یمن برای تبادل بی‌قید و شرط تمامی اسیران با ائتلاف سعودی

مسؤول بخش حقوقی در کمیته اسیران در صنعاء اعلام کرد که دولت نجات در صنعاء آماده اجرای توافق اسیران با ائتلاف عربی بر اساس "همه مقابل همه" است. وی شایعه‌ها درمورد مخالفت صنعاء با این ابتکارعمل را تکذیب کرد.

به گزارش سیمای انرژی، احمد ابو حمره، مسؤول اداره حقوقی در کمیته اسیران در صنعاء در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: از آغاز، ما از طرف دیگر خواسته‌ایم که تبادل اسیران را به صورت کامل "همه در مقابل همه" اجرا کند. ما آماده اجرای بی‌قید و شرط این امر هستیم؛ اما با تاسف فراوان و با توجه به اینکه مزدوران متجاوز یک طرف نیستند و گروه‌های مسلح چندطرفه در آن حضور دارند، آنها با این امر مخالفت کردند.

وی افزود: ما از همان ابتدا، آماده بودیم و همانطور که عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله تصریح کرده است، پرونده اسیران یک پرونده انسانی است و ما بی‌قید و شرط آماده اجرای آن هستیم؛ اما آنها مخالفت می‌کنند و اسامی مشخصی را می‌خواهند و سایر اسیران را رها می‌کنند، ما در کمیته ملی امور اسیران، از آزادی تمامی اسیران از جمله فرماندهان وابسته به مزدوران متجاوز استقبال می‌کنیم.

ابو حمره درخصوص سرویس‌خبریان بازداشت شده توسط صنعاء که ائتلاف خواهان آزادی آنها است، گفت: توافقی با طرف عربستانی وجود داشت و سپس ابتکارعملی با نظارت سازمان ملل در مارس ۲۰۲۲ امضا شد و پس از آن، فهرست‌های اسامی آن سرویس‌خبریان تبادل شد؛ اما این ائتلاف بود که مخالفت کرد و از ارائه سایر اسامی اسیران ما که در مذاکرات مطرح شده بود، سرباز زد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.