کره شمالی: آزمایش‌های موشکی به آموزش نیروها کمک می‌کند

شبکه خبری کره شمالی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، جدیدترین پرتاب‌های موشکی کشور یک تمرین نظامی بود که به منظور آموزش خدمه برای انجام ماموریت خود در هر زمان و "نابودی دشمن" در صورت لزوم طراحی شده است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از شبکه خبری دولتی کره شمالی KCNA، پیونگ یانگ روز سه شنبه دو موشک کوتاه برد به سمت دریا و ساحل شرقی پرتاب کرد که ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود این جدیدترین آزمایش موشکی همزمان با رزمایش‌های سئول و واشنگتن محسوب می‌شود.

این شبکه خبری همچنین اعلام کرد، این آزمایش موشکی یک رزمایش نمایشی بود و نشان داد که دو موشک بالستیک تاکتیکی سطح به سطح از نزدیکی ساحل غربی در استان "هوآنگهائه جنوبی" شلیک شد.

این آزمایش موشکی در یازدهمین روز رزمایش بین کره جنوبی و آمریکا به نام "سپر آزادی ۲۳" انجام شده است.

پیونگ یانگ این مانور نظامی را به عنوان اقدامی برای حمله و اثباتی بر سیاست خصمانه از سوی سئول و واشنگتن قلمداد و محکوم کرد.

ارتش کره جنوبی به شدت کره شمالی را محکوم کرد و پرتاب‌های مکرر موشک را یک تحریک بزرگ خواند که صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی را مورد انتقاد قرار داد و آنها را نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل دانست.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.