تایوان به دنبال متمرکز کردن ارتش خود بر مقابله با "محاصره کامل" از سوی چین است

وزارت دفاع تایوان در گزارشی اعلام کرد، بودجه نظامی این جزیره در سال جاری میلادی متمرکز بر تدارک دیدن تسلیحات و تجهیزات برای "محاصره کامل" توسط چین از جمله با تدارک دیدن قطعات برای جنگنده‌های اف-16 و پر کردن مجدد انبارهای تسلیحات است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که از نظرش تایوان بخشی از خاکش محسوب می‌شود، در ماه اوت به اجرای رزمایش در اطراف این جزیره پرداخت و در چارچوب این رزمایش موشک‌هایی را بر فراز تایپه شلیک کرده و به شبیه سازی اعمال منطقه "پرواز ممنوع" و منطقه "دریانوردی ممنوع" و قطع کردن دسترسی‌های تایوان در سناریوی جنگ پرداخت.

وزارت دفاع تایوان در گزارشی که در ارتباط با به تصویب رساندن بودجه نظامی این جزیره در پارلمان منتشر کرد و نسخه‌ای از آن روز دوشنبه توسط خبرگزاری رویترز مشاهده شد نوشت، روند بررسی ذخایر سوختی استراتژیک خود و توامندی‌ در حوزه تعمیرات را در سال گذشته میلادی شروع کرد. در این گزارش جزئیاتی مطرح نشد.

این وزارتخانه تصریح داشت، در راستای "پیش‌بینی محاصره کامل تنگه تایوان"، بودجه نظامی امسال شامل تکمیل انبارهای توپخانه و راکت و قطعات جنگنده‌های اف-16 در راستای "تقویت توان تداوم رزم" می‌شود.

این وزارتخانه در راستای به‌روزرسانی ارزیابی خود از تهدیدات چین، گفت که ارتش چین با در نظر داشتن هدف کنترل گلوگاه‌های استراتژیک و سلب دسترسی نیروهای خارجی، عملیات‌هایی با شرکت مشترک نیروها را انجام داده است.

این گزارش که در آستانه جلسه پرسش و پاسخ چیو کوئو-چنگ، وزیر دفاع تایوان با قانونگذاران این جزیره در روز چهارشنبه در پارلمان منتشر شد تصریح ساخت: "اخیرا الگوی رزمایشها و تمرینات ارتش کمونیستی چین از یک الگوی واحد به سمت عملیاتهای مشترک نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و موشکی تغییر کرده است."

در این گزارش آمده است: "این ارتش در حال اتخاذ یک رویکرد جنگی واقعی و رفتن از اجرای تمرینات نظامی به سمت کسب آمادگی رزمی است."

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین روز دوشنبه گفت، کشورش باید ارتش خود را مدرن و آن را به "دیوار بزرگ فولادی" تبدیل کند.

وی همچنین گفت، چین در رابطه با تایوان باید با فعالیت‌های استقلال طلبانه و تجزیه طلبانه و دخالت نیروهای خارجی در آن مخالفت کند.

وزارت دفاع تایوان بیان داشت، چین به طور سیستماتیک شدت اقدامات مربوط به "آمادگی مشترک رزمی" ارتشش را در اطراف تایوان افزایش داده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین سال گذشته میلادی بیش از 1700 هواپیما را به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان فرستاد که این رقم بیش از دو برابر رقم سال قبل از آن و "تهدیدی اساسی" برای دفاع از تایوان است.

این وزارتخانه افزود، چین در حال "عادی سازی" مناطق "دریانوردی ممنوع" در اطراف دریای بوهای، دریای زرد و تنگه تایوان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.