کره شمالی اقدامات بازدارنده جنگی علیه مانورهای کره‌جنوبی-آمریکا را تصویب کرد

همزمان با اینکه آمریکا و کره جنوبی از امروز دوشنبه مانورهای نظامی مشترک خود را آغاز کردند، رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند، پیونگ‌یانگ تصمیم گرفته تا اقدامات "مهم و عملی" را برای "استفاده تهاجمی" از بازدارندگی‌های جنگی اتخاذ کند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA گزارش داد، این تصمیم در جلسه بزرگ کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کارگران کره شمالی به ریاست کیم جونگ-اون، رئیس جمهور این کشور اتخاذ شد.

واشنگتن و سئول امروز مانور "سپر آزادی" را به مدت ۱۱ روز آغاز کرده‌اند که شامل یک مانور میدانی در مقیاس بزرگ به نام "سپر جنگجو" نیز می‌باشد.

در گزارش خبرگزاری KCNA آمده است: در این نشست اقدامات عملی مهم برای استفاده موثرتر، قدرتمندتر و تهاجمی‌تر از بازدارندگی جنگی کشور در مقابله با اوضاع کنونی که تحرکات جنگی آمریکا و کره جنوبی در آن در حال رسیدن به خط قرمز است، مورد بحث قرار گرفتند و تصویب شدند.

در این گزارش به طور دقیق اعلام نشد که این اقدامات عملی چه خواهند بود.

به شدت انتظار می‌رود که کره شمالی آزمایشات تسلیحاتی را همزمان با مانورهای نظامی ترکیبی آمریکا و کره جنوبی انجام دهد؛ مانورهایی که پیونگ‌یانگ مدت‌هاست که آنها را به عنوان تمرینی برای حمله محکوم کرده است.

کیم جونگ اون هفته گذشته بر یک مانور نظامی که با حمله کره شمالی به فرودگاه نظامی دشمن شبیه‌سازی شده بود، نظارت داشت. هدف از این مانور بازرسی آمادگی ارتش کره شمالی برای "جنگ واقعی" بود.

کیم یو-جونگ، خواهر کوچک‌تر کیم جونگ اون پیش‌تر هشدار داده بود که کره شمالی آماده است تا اقدامات "قاطعانه‌ای" را علیه فعالیت‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی اتخاذ کند.

براساس گزارش خبرگزاری KCNA، کره شمالی همچنین در این نشست درباره حل مشکلات روستایی صحبت کرده بود.

این خبرگزاری افزود: آنها به طور مفصل درباره وظایف تسریع روند توسعه روستایی و ساخت منطقه‌ای و همچنین اقدامات برای اجرای آنها و راه‌های برای استفاده از نیروهای نظامی در این زمینه صحبت کردند.   

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.