جدا شدن یک سرهنگ از سرویس امنیت عمومی عربستان/ فرار واعظ مسجد دمام

در یک تحول بی‌سابقه‌ای که دولت عربستان با آن روبه‌رو است؛ یک نیروی نظامی اعلام کرد، از سرویس امنیت عمومی کشورش جدا شده و همزمان یکی از واعظان عربستان پس از انتقاد علنی از سیاست‌های ولیعهد این کشور فرار خود را به یک "کشور امن" تایید کرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از وبسایت سعودی لیکس، سرهنگ رابح العنزی از سرویس امنیت عمومی عربستان اعلام کرد، «به دلیل نقض حقوق بشر علیه شهروندان و به دلیل شکست سیاست‌های عربستان در سطح داخلی و بین‌المللی» از نظام کشورش جدا شده است.

العنزی در صفحه شخصی خود در توییتر تصاویری از گذرنامه و کارت شناسایی نظامی خود و همچنین فیش حقوقی و مزایای مالی خود را برای اثبات سمت نظامی‌اش منتشر کرد.

وی در یک رشته توئیت به نظام سعودی و سیاست‌های آن تاخت و خطاب به نیروهای امنیتی عربستان گفت: یکی از الزامات سوگند یاد شده این است که با جاسوسی از شهروندان، حبس آنها و جدایی از خانواده به آنها ظلم نکنیم.

العنزی شرایط بد کشور را با توجه به "گسترش فقر و بیکاری در میان بسیاری از جوانان سعودی که به دلیل چشم انداز (کابوس) ۲۰۳۰ بسیار رنج می‌برند، برجسته کرد و گفت، بدتر از این افزایش رکورد خودکشی در عربستان به دلیل وخامت شرایط اقتصادی و معیشتی مرتبط با سرکوب شدید است که به دلیل سیاست‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به اوج خود رسیده است.

وی تاکید کرد که "بزرگترین تهدید برای امنیت میهن و جامعه عربستان، محمد بن سلمان است و به همین دلیل است که در دوران حکومت او ترس و تروریسم امنیتی در بین تمام اقشار جامعه افزایش یافته است."

همزمان، واعظ عماد المبیض با اعلام خروج از عربستان به مقصد یک کشور "امن"، پس از گزارش رسانه‌ها از دستگیری احتمالی وی توسط مقامات سعودی همه را غافلگیر کرد.

وی در توییتی نوشت، به لطف خدا توانسته از کشور خارج شده و به یک کشور امن برسد.

پیش از این پلیس منطقه الشرقیه پیرامون بازداشت شخصی که مدعی شده «شایعه پراکنی می‌کرده»، بیانیه‌ای صادر کرد و این بیانیه با المبیض که ساکن این منطقه است، ارتباط داده شد.

فعالان هشتگ «عماد المبیض کجاست» را راه‌اندازی کردند و در آن نسبت به ناپدید شدن امام جماعت و واعظ مسجد عبدالعزیز در دمام که قبلا صورت گرفته، هشدار دادند. این ممکن است به این معنی باشد که جان وی در خطر است.

چند روز پیش، المبیض توصیه نامه‌ای به محمد بن سلمان و ترکی آل الشیخ، مشاور دربار سلطنتی عربستان ارسال کرد و در آن با بیان اینکه این دو تن باید در کشور عربستان از خدا بترسند، نوشت: در راستای احقاق حق و بیان حقیقت پیامم را به سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان می‌فرستم و به شما می‌گویم که من خیرخواهی امین هستم.

وی در ادامه نوشت: در امور این کشور از خدا بترسید و آنچه درباره نابودی دین اسلام و تبدیل آن به هویت‌های مغایر اتفاق می‌افتد را اصلاح کنید. این کشور بر اساس ایمان و برپایی و اجرای دین خدای متعال تأسیس شده است و آنچه امروز در کشور می‌گذرد برخلاف آن چیزی است که عربستان بر آن بنا شده است.

اما المبیض سپس یک ویدئو جنجالی را از خود منتشر کرده و در آن اعلام کرد که قصد اهانت به کسی را نداشته است. او در فیلم آشفته بود و گویی از روی کاغذی که مقابلش بود می‌خواند، همین مساله باعث شد فعالان بگویند آزادی او مشروط است و تحت بازداشت قرار دارد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.