از ایجاد مرکز هم‌آفرینی در حوزه مد و پوشاک حمایت می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از معاونت علمی، دکتر روح اله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان از نخستین خانه خلاق و نوآوری و مرکز نوآوری تخصصی کسب و کارهای پوشاک بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه مد و پوشاک برای خلق ارزش افزوده و اشتغال عنوان کرد: دانش و نوآوری جزو بخش‌های جدائی ناپذیر این حوزه به شمار می‌رود و با توجه به ظرفیت‌های نهفته‌ای که در شرکت‌های نوآور این حوزه وجود دارد، این قابلیت فراهم است تا شرکت‌های فعال و توانمند که نوآوری را با کسب و کار خود پیوند داده‌اند، در شمار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار بگیرند. صنعت مد و لباس، عجین شده با دانش است و بر همین اساس، ظرفیتی را برای حمایت از این کسب و کارها، در قالب شرکت دانش‌بنیان ایجاد خواهیم کرد.

دهقانی، با اشاره به الگوهای موفق جهانی در ارائه زیرساخت‌ها و امکانات به صورت اشتراکی و هم‌افزار برای طراحی، تولید و توسعه محصول، عنوان کرد: در دنیا این مراکز تولید و توسعه اشتراکی، رواج یافته‌اند و برای راه اندازی یک کسب و کار، نیازی به آغاز کار از نقطه صفر و فراهم کردن همه امکانات از ابتدا نیست بلکه فضاهایی ایجاد شده است تا تعداد قابل توجهی از ایده پردازان در یک حوزه خاص، بتوانند از یک فضای مشترک استفاده کنند. مراکز نوآوری همچون مدسا، که این جنس امکانات را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، می‌توانند با حمایت و برخورداری از امکانات و فضای مناسب، یک مرکز هم آفرینی در حوزه مد و پوشاک اسلامی باشند.

به گفته وی، آمادگی داریم تا از شکل‌گیری این مرکز هم‌آفرینی در حوزه‌های مختلف صنایع خلاق حمایت کنیم.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.