کاهش شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای سومین هفته پیاپی

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت بیکرهیوز در گزارشی اعلام کرد شرکت‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به سوم مارس (جمعه، ۱۲ اسفندماه)  تعداد دکل‌های نفت و گاز خود را در سومین هفته پیاپی برای نخستین بار از اوت کاهش دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز که نشان‌دهنده اولیه تولید در آینده به‌شمار می‌رود، در هفته منتهی به سوم مارس با چهار دستگاه کاهش به عدد ۷۴۹ و پایین‌ترین رقم از ژوئن پارسال رسید.

بر اساس اعلام بیکر هیوز، با وجود کاهش این هفته، مجموع دکل‌ها همچنان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹۹ دستگاه معادل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته یادشده با هشت دستگاه کاهش به ۵۹۲ دستگاه  و پایین‌ترین رقم از سپتامبر پارسال رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با سه دستگاه افزایش به عدد ۱۵۴ رسید.

معامله گران انرژی یادآور شدند که تعداد مجموع دکل‌های نفت و گاز برای سه ماه پیاپی کاهشی بوده که بیشتر به‌دلیل کاهش قیمت انرژی رخ داده است.

قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا پس از افزایش حدود ۷ درصدی در سال ۲۰۲۲، تاکنون حدود یک درصد کاهش داشته است، در همین حال، پس از افزایش حدود ۲۰ درصدی در سال گذشته میلادی، در سال جاری میلادی تاکنون حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است.

بر اساس پیش‌بینی‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مجموع تولید نفت خام آمریکا در مسیر افزایش از رقم روزانه ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۲ به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ و ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

رکورد پیشین تولید روزانه نفت آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

داده‌های اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تولید نفت خام آمریکا در دسامبر پارسال به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از اوت ۲۰۲۲ است.

منبع : شانا
برچسب ها :

آمریکا سومین پیاپی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.