هشدار عراق درباره ظهور نسل جدید "ناشناخته" داعش در آینده

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد: در دهه آینده با نسلی جدید از داعش روبه‌رو خواهیم بود که اطلاعاتی از آنها نداریم. او تاکید کرد، به دقت «خلیفه جدید داعش» را زیر نظر دارند.

به گزارش سیمای انرژی، یحیی رسول، سخنگوی محمد شیاع السودانی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با شبکه کردی «رووداو» پیرامون جنگ علیه داعش گفت: نبرد ما با گروهک‌های باقی مانده داعش نبردی اطلاعاتی است. داعش تروریست از طریق اجرای عملیاتش به دنبال «پیروزی رسانه‌ای» است.

او به وجود هماهنگی با «نیروهای دموکراتیک سوریه» در طرف سوری در راستای حفظ مرزهای کشور اشاره کرد و گفت، اردوگاه الهول مانند «بمب ساعتی اتمی» است.

رسول نسبت به تغذیه تفکر «تکفیری» که در اردوگاه الهول از سوی زنان تشکیلات به فرزندان‌شان انجام می‌شود، هشدار داد.

او «پیشنهاد ایجاد ائتلاف جهانی برای اقدام و تدوین برنامه‌هایی برای کودکان و زنان داعش جهت آماده‌سازی آنها و چگونگی ممانعت از اینکه نسلی جدید از این گروه‌های تروریستی داعش شکل بگیرد» را متذکر شد.

رسول درباره ارزیابی جدید خودش از نیروی داعش در عراق گفت: تشکیلات تروریستی به لحاظ نظامی خاتمه یافته، ما سازوکار نظامی آنها و حضور نظامی‌شان را از بین برده‌ایم؛ اما همچنان با بقایای گروهک‌های داعش روبه‌رو هستیم. 

سخنگوی رسمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق درباره منابع مالی داعش در حال حاضر نیز گفت: به نظرم داعش حتی به لحاظ منابع مالی‌ هم ضعیف است. تشکیلات داعش سلاح را از مخفیگاه‌هایی که در صحرا و رشته کوه‌ها رها کرده، به دست می‌آورد. این مخفیگاه‌ها از مدت‌ها پیش رها شده‌اند و مابقی داعش در این مخفیگاه‌ها به سر می‌برند و ما برحسب وظیفه‌مان آنها را هدف می‌گیریم.

او در پایان گفت: دوست دارم بر این نکته مهم تاکید کنم هر چقدر روابط ما خوب و مستحکم باشد در نابودی  داعش موفق‌تر خواهیم بود و به آن فضا نخواهیم داد؛ زیرا داعش بین عرب، کرد، مسیحی، یا طایفه فلان فرقی نمی‌گذارد. آنچه برایش مهم است قتل، نابودی و تروریسم است پس ما باید یک دست شویم و با هم مقابل این گروهک‌های تروریستی قرار بگیریم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا
برچسب ها :

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.