فیصل المقداد: غرب از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه استفاده کرده است

وزیر امور خارجه سوریه گفت که کشورش در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفت و طی آن کشورهای غربی از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سانا، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه امروز (سه شنبه) در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس جهانی خلع سلاح در ژنو تصریح کرد: سوریه در معرض جنگ ظالمانه قرار گرفته است و طی آن کشورهای غربی از سلاح تروریسم علیه ملت سوریه بهره گرفته و ده‌ها هزار تروریست خارجی را با انواع حمایت مالی و تسلیحاتی از جمله سلاح‌های ممنوعه برای انجام خواسته‌های خصمانه، وارد جنگ کردند.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: سیاست‌های این کشورها سبب شد که گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره به سلاح شیمیایی دست یافته و از آن بارها علیه سوری‌ها استفاده کنند.

المقداد ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از سیاسی کاری در پرونده شیمیایی سوریه از رژیم صهیونیستی به عنوان عامل تهدید دائمی برای امنیت و ثبات منطقه نام برد.

وی افزود: رژیم اشغالگر اسرائیل علاوه بر حملات مداوم خود به اراضی سوریه و حملات به فلسطینی‌ها به نوسازی و توسعه و گسترش زرادخانه‌ها از انواع سلاح کشتار جمعی با پشتوانه حمایت بی دریغ کشورهای مشخص ادامه می‌دهد.

المقداد تاکید کرد: سوریه تاکید می‌کند که رژیم اشغالگر و حامیان آن مانع ایجاد منطقه عاری از تسلیحات کشتار جمعی در خاورمیانه می‌شوند و سازمان ملل باید این رژیم را وادار به پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای کند و تأسیسات هسته‌ای آن تحت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: روایت غرب از مذاکرات هسته‌ای ایران این حقیقت را نادیده می‌گیرد که علت رسیدن اوضاع و روند مذاکرات، خروج آمریکا و شکست اروپایی‌ها و اتحادیه اروپا در انجام تعهداتشان است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.