کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، «اولین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی» ۱۰ و ۱۱ اسفندماه با محورهای شش گانه «دوری از دخانیات و الکل»، «تغذیه سالم»، «افزایش فعالیت بدنی»، «برقراری و تداوم روابط اجتماعی»، «مدیریت استرس» و «بهبود خواب» برگزار می شود.

پزشکی مبتنی بر سبک زندگی (Lifestyle Medicine) که حوزه جدیدی در پزشکی جهان محسوب می‌شود، بسیاری از بیماری‌های مزمن و هزینه‌های گزافی که برای نظام سلامت در پی دارند را نتیجه تغییر در الگوهای سبک زندگی می‌داند.

در همین راستا جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران این رویداد علمی و پژوهشی را برگزار می کند.

دکتر فاتح، معاون پژوهشی پژوهشکده ترمیم زخم و بافت نخستین کنگره پزشکی مبتنی بر سبک زندگی گفت: در این پژوهشکده در حوزه درمان و مطالعات پایه و بالینی آسیب های بافت و زخم فعالیت هایی انجام می شود. در این حوزه به بحث مبانی و موضوعاتی از قبیل پیشگیری از ابتلا به اختلالاتی که در نهایت منجر به آسیب های جسمانی می شود، ورود پیدا کرده ایم.

وی افزود: در این کنگره نیز در نظر داریم با فرهنگ سازی در مسایلی که سبک زندگی را تغییر می دهد پنل هایی را ارایه دهیم تا رفتارهای افراد جامعه تغیبر پیدا کند. این رفتارها باید به شهروندان جامعه آموزش داده شود اما آموزش به تنهایی کافی نیست و باید به دانش و باور نیز تبدیل شود.

همچنین دکتر حسین یاری، معاون فرهنگی مرکز جامع ترمیم زخم و بافت گفت: در برهه های زمانی گذشته مرگ و میرها بر اثر عفونت بود اما در عصر حاصر عامل اصلی بیماری ها مربوط به ابتلای افراد به بیماری هاب غیرواگیردار از قبیل سرطان، سکته قلبی، بیماری های تنفسی است از اینرو باید سبک زندگی مان را تغییر دهیم. هم اکنون برای داشتن سبک زندگی سالم انجام شش راهکار تغذیه سالم ، فعالیت جسمانی ، خواب کافی ، عدم سو مصرف مواد ، اصلاح روابط بین فردی و دوری از استرس و تنش ضروری است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر در این حیطه کارهایی زیادی انجام شده اما هم افزایی و شبکه ای از دانش ایجاد نشده است.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.