آمریکا و متحدانش در سالگرد کودتای میانمار، تحریم‌های جدید رو کردند

آمریکا و متحدانش در دومین سالگرد کودتای نظامی در میانمار علیه مقام‌های بخش انرژی و اعضای دولت نظامیان در این کشور تحریم‌های جدیدی وضع کرده‌اند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه کمیسیون اتحاد انتخابات، شرکت‌های معدن و مقام‌های بخش انرژی میانمار وضع کرده است.

سخنگوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، این نخستین باری است که آمریکا شرکت نفت و گاز میانمار را تحریم می‌کند.

کانادا، استرالیا و انگلیس نیز تحریم‌هایی را علیه مقام‌ها و شرکت‌های میانماری وضع کرده‌اند.

کانادا شش فرد را هدف قرار داد و صادرات، فروش، عرضه یا ارسال سوخت هواپیما را به میانمار ممنوع کرده است. استرالیا اعضای حکومت نظامیان در میانمار و همچنین یک شرکت نظامی را هدف قرار داده است.

انگلیس نیز دو کمپانی و دو فرد را که به تامین سوخت برای نیروی هوایی میانمار اقدام می‌کردند، تحریم کرده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقام‌های میانماری مدیر و معاون مدیر شرکت دولتی نفت و گاز این کشور را در برمی‌گیرد که بزرگترین منبع درآمدی برای دولت تحت امر نظامیان در این کشور آسیایی محسوب می‌شود.

روز جمعه حکومت نظامیان در میانمار دستورات و قوانین سختگیرانه‌تری را برای احزاب به منظور رقابت در انتخاباتی که قرار است در اوت 2023 برگزار شود، وضع کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت، اگر مخالفان ارتش همچنان با خشونت مواجه شوند، این انتخابات خواسته مردمی را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: بسیاری از اعضای کلیدی سیاسی از شرکت در این انتخابات که نه فراگیر و نه مردمی خواهد بود و به درگیری‌ها و تنش‌های بیشتر دامن می‌زند، امتناع کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.