درخواست نتانیاهو از یونان برای حمایت از اسرائیل در رای گیری سازمان ملل

نخست وزیر ارژیم صهیونیستی از یونان خواست تا در رای‌گیری سازمان ملل به نفع تل‌آویو رای دهد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی دولت اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان که به قدس اشغالی سفر کرده است، خواست تا یونان در رای‌گیری سازمان ملل به نفع تل‌آویو رای دهد.

یونان ماه گذشته درباره قطعنامه سازمان ملل برای درخواست از دیوان بین‌المللی دادگستری درخصوص ماهیت اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی رای ممتنع داد.

در این بیانیه تصریح شد که نتانیاهو و دندیاس همچنین در مورد لزوم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت‌وگو کردند.

بر این اساس، نتانیاهو در این دیدار از وزیر خارجه یونان به خاطر همکاری دو طرف در بسیاری از موضوعات از جمله انرژی تشکر کرد.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل افزود:‌ نتانیاهو به مدیر شورای امنیت داخلی برای هماهنگی دیداری بین رهبران یونان، اسرائیل و قبرس درباره این موضوع دستوراتی داد.

همچنین الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل پس از دیدار با نیکوس دندیاس، همتای یونانی خود نشست مشترک خبری ترتیب داد.

وزیر امور خارجه اسرائیل اظهار داشت: اسرائیل و یونان نه تنها همسایه هستند، بلکه از منافع و ارزش‌های عمیق در همکاری‌های استراتژیک، اقتصادی و مدنی دفاع می‌کنند.

کوهن در ادامه از دندیاس به دلیل «محکومیت قاطعانه» حمله به شهرک غیرقانونی یهودیان در قدس شرقی اشغالی تشکر کرد.

وزیر خارجه اسرائیل محور این دیدار را بررسی روابط دوجانبه، همکاری‌های منطقه‌ای، انرژی، فناوری، تجارت و امنیت اعلام کرده و گفت: همچنین در مورد بسیاری از موضوعات منطقه از جمله تهدید ایران گفت‌وگو انجام دادیم.

کوهن با اشاره به اینکه اسرائیل از تمامیت ارضی و حقوق حاکمیت یونان حمایت می‌کند، خواستار «حل و فصل اختلافات از طریق گفتمان و دیپلماسی» شد.

دندیاس نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه یونان و اسرائیل «مشارکت مبتنی بر منافع استراتژیک و متقابل» دارند، گفت: در مورد پیشبرد همکاری در حوزه‌های انرژی، دفاع، ترویج سرمایه گذاری، نوآوری و گردشگری مذاکره کردیم.

وزیر امور خارجه یونان اضافه کرد: نگرانی‌های خود را در رابطه با حوادث محله مسیحی در شهر قدیمی قدس شرقی اشغالی بیان و بر اهمیت حفاظت از حقوق پاتریارک ارتدکس یونانی در قدس تاکید کردیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.